Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

Comencen les rebaixes d’hivern

Fins el 6 de març, els comerços ofereixen promocions especials en els seus productes. Des de l’Agència Catalana de Consum es recorden els consells que cal tenir en compte a l’hora de comprar durant aquest període de rebaixes.

Des del 7 de gener i fins el proper 6 de març els comerços iniciaran la campanya de rebaixes. El proper diumenge, 13 de gener, serà el primer dia festiu del període de rebaixes, que els comerços catalans podran obrir, d'acord amb el calendari d'obertura comercial autoritzada pel Departament d'Empresa i Ocupació per aquest any 2013.

El decret Llei 4/2012, aprovat el passat 30 d'octubre, regula la venda en rebaixes a Catalunya i estableix que es pot realitzar a criteri de cada comerciant i amb la durada que consideri, dins dels següents períodes estacionals: hivern (del 7 de gener fins al dia 6 de març, ambdós inclosos) i estiu (de l'1 de juliol al 31 d'agost, ambdós).

A Catalunya, 40.000 establiments comercials participen en la campanya de rebaixes.

OMIC, l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de Sitges

Durant el 2012 l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) va tramitar uns 400 expedients de reclamació, denúncia o queixa. Des de l'OMIC es recorda que els consumidors i usuaris tenen dret a presentar una reclamació, denúncia o queixa davant un establiment comercial. Per fer-ho es poden utilitzar diferents vies si es tracta de consultes genèriques o l'inici d'un tràmit:

A través de correu omic@sitges.cat
Personalment: a l'OAC (carrer nou, 12) en el següent horari:

  • De dilluns a divendres de 8.30a 14.30
  • Dijous tarda 16.00 a 18.30
  • Dissabtes de 10.00 a 13.00


En cas és de tenir dubtes més concrets o es tracta d'un qüestió més personal, es pot demanar cita prèvia a l'OAC i s'atendrà a la persona interessada tots els dimecres de 10.00 a 12.00 hores

Consells de l'Agència Catalana del Consum

L'Agència Catalana del Consum recorda que fer rebaixes és una decisió de cada comerciant i per tant és aquest qui decideix la durada que consideri adient dins els dos períodes estacionals. L' Agència Catalana del Consum recomana a les persones consumidores i usuàries seguir els consells següents:

  • Gaudir de les rebaixes de manera responsable.
  • Comparar els preus. El preu rebaixat ha de constar sempre al costat del preu no rebaixat, tant a l'aparador com a l'interior de l'establiment. Es pot substituir aquesta informació pel percentatge de reducció de preus en cada producte o servei.
  • Examinar el producte, que ha de tenir la mateixa qualitat i garantia que té a preu no rebaixat i que no ha de tenir defectes.
  • Diferenciar entre les vendes de rebaixes i altres tipus de vendes a preus inferiors als habituals com ara les vendes en liquidació, les vendes de saldos i les ofertes. Els productes rebaixats han d'estar diferenciats de la resta.
  • Comprovar si l'establiment admet les targetes de crèdit com a forma de pagament habitual. Si és així, també ha d'admetre aquest sistema en període de rebaixes.
  • Llegir detingudament les etiquetes, les instruccions d'ús i les característiques del producte.
  • Preguntar al comerciant per la possibilitat de canviar el producte i les condicions en què es pot fer aquest canvi. L'establiment no té l'obligació de canviar un producte que està en perfecte estat, a menys que ho anunciï.
  • Demanar i conservar totes les factures o els tiquets de compra, ja que són la garantia i es poden necessitar en cas de reclamació.
  • La publicitat és vinculant i es pot exigir-ne el compliment, per tant, cal guardar la publicitat del producte juntament amb les seves característiques, les instruccions o els catàlegs comercials.
  • Quan es compra un producte, si hi ha alguna incidència, s'ha de reclamar a l'empresa que l'ha venut i que té fins a 1 mes per contestar.
  • Els establiments comercials disposen de fulls oficials de reclamació/denúncia.