Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

Creix l’interès turístic dels mercats estrangers per Sitges

Diferents mitjans de comunicació russos tornen a visitar el municipi amb l’objectiu de difondre’n la gastronomia i les tradicions.

L'interès turístic per Sitges a l'exterior està creixent i s'ha fet evident en les primeres reserves hotelers per aquest estiu, així com en les peticions d'informació que està rebent l'Agència de Promoció Turisme de Sitges per part de tour operadors estrangers. Per donar resposta a aquesta demanda, Turisme de Sitges va assistir la setmana passada al Workshop Buy Catalunya, l'esdeveniment bianual on les empreses catalanes líders del sector turístic es troben amb tour operadors de tot el món.

En aquest marc, Turisme de Sitges ha establert contacte amb agents de viatges d'Alemanya, Hongria, Canadà, Estats Units, Itàlia, Bèlgica, Regne Unit, Rússia, Irlanda, Àustria, Països Baixos, Suècia i Noruega; amb l'objectiu que puguin programar per al 2013 viatges a Sitges. No obstant, aquest 2012, segons explica el President del Gremi d'Hostaleria de Sitges, Joan Anton Matas, “en comparació a les mateixes dates de l'any passat, Sitges ja està tenint més reserves de turistes francesos, anglesos, alemanys i russos.”

El creixent interès del mercat rus per Sitges s'ha fet també evident aquest cap de setmana amb la visita de dues televisions russes i tres revistes, en un viatge de premsa organitzat per l'Agència Catalana de Turisme i la Diputació de Barcelona. L'interès d'aquests mitjans s'ha centrat en la gastronomia i les tradicions. Així, a més de venir a conèixer la festa de Corpus a Sitges, han viatjat a Berga per viure la Patum, han visitat Montserrat i han vist de prop una actuació castellera.

Segons dades de l'Agència Catalana de Turisme, el 67% dels turistes russos que viatgen a Espanya, ho fan a Catalunya. Referent a les preferències en destinacions turístiques, en primer lloc hi ha Turquia i en segon lloc, fins abans de la crisi política actual, hi havia Egipte. Així, el regidor de Turisme de l'Ajuntament de Sitges, Jorge Carretero, manifesta que “ara és un bon moment per treballar per captar el turista rus, ja que està canviant les seves preferències, està substituint Egipte per d'altres destinacions i aquí nosaltres hi tenim una oportunitat”.