Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

El 57% de les consultes rebudes a l’Oficina d’Informació Turística, fan referència a l’oferta cultural

L’alcalde de Sitges, Miquel Forns, ha donat a conèixer aquesta dada en la inauguració de la sessió Buscant estratègies d’acció al Garraf, emmarcada en una sessió sobre turisme i cultura organitzades pel Consell Comarcal del Garraf.

Sitges ha acollit aquest matí la segona sessió de les jornades Turisme + Cultura + Patrimoni = Expansió i competitivitat, que organitza el Consell Comarcal del Garraf. En l'acte inaugural, l'alcalde de Sitges, Miquel Forns, ha ressaltat que, segons dades de l'Oficina de Turisme de Sitges, el 57% de les consultes de turistes rebudes al llarg de 2011,  fan referència a productes culturals com els museus, les visites guiades tant a Sitges com al Parc del Garraf, l'oci cultural, les exposicions i l'agenda cultural.

Forns ha explicat que, per tant, el turisme cultural per a Sitges és un element clau ja que “ens ha de permetre arribar a l'excel·lència turística i a poder oferir productes desestacionalitzats. A Sitges donem motius culturals per venir-hi durant tot l'any no només com a estratègia, sinó perquè així ens ho demanen els nostres turistes i visitants”.

En aquest sentit, aquest estiu a Sitges ha  agrupat les diferents propostes culturals que ofereix el municipi; com exposicions, festivals i cicles d'espectacles en una agenda comú, per tal de promocionar-los conjuntament, independentment del seu organitzador i de si procedeixen de la iniciativa pública o privada. Forns ha afegit, que “a més, s'ha de tenir en compte que a Sitges tenim una oferta museística única amb Casa Bacardí, la Fundació Pere Stämpli, el Palau Maricel, el museu Romàntic i uns museus com el Maricel i el Cau Ferrat, que un cop acabem la seva reforma, farà que tinguem uns equipaments culturals i patrimonials, únics a nivell estatal i europeu.”

Amb aquesta dinàmica, Sitges busca d'una banda oferir la seva oferta cultural recolzant-se en la marca Sitges, i de l'altra, dotar aquesta mateixa marca de contingut i de nous valors.