Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

El Govern municipal aprova la modificació del Pla d’Usos

Imatge principal associada a la noticia
Imatge principal associada a la noticia
El document, aprovat inicialment, recull les conclusions del treball fet amb els representants dels diferents sectors econòmics i planteja novetats en els eixos de lleure i comercials del casc antic

La Junta de Govern municipal ha aprovat inicialment aquest dimecres la modificació del Pla d’Usos del casc antic de Sitges. El document és un instrument de planejament que presenta el treball fet en els dos últims anys des de l’Ajuntament amb la col•laboració dels representants dels diferents sectors econòmics i veïnals.

El pla té l’objectiu, com detalla la regidora de Promoció Econòmica, Turisme i Platges, Aurora Carbonell “adaptar-se a la nova realitat després de patir en els últims anys un increment substancial de tipologies comercials que no recullen la nostra vocació de comerç de proximitat i de qualitat, i també de viure un augment d’activitats repetides en un mateix carrer o zona”.

Pel que fa als bars, el pla limita la seva presència i els prohibeix en eixos comercials. El pla continua amb la limitació de supermercats i immobiliàries. En el cas dels primers, el pla els prohibeix també als eixos comercials i de lleure, i en altres àrees hi ha haurà un número limitat, de manera que l’obertura d’un nou supermercat estarà condicionada al tancament d’un altre.

Com detalla la regidora de Promoció Econòmica, Turisme i Platges, Aurora Carbonell “cal adaptar-se a la nova realitat després de patir en els últims anys un increment substancial de tipologies comercials que no recullen la nostra vocació de comerç de proximitat i de qualitat, i també de viure un augment d’activitats repetides en un mateix carrer o zona”. Segons la regidora, aquesta situació ha provocat la proliferació de negocis dedicats al menjar per emportar i de bars, i el tancament de comerços singulars. Això ha fet també que el preu dels lloguers dels locals hagi pujat, i hi hagi una problemàtica de contaminació acústica i d’ús excessiu de l’espai públic urbà.

La proposta de Pla d’Usos planteja novetats en les zones comercials i de lleure, com la suspensió de les peticions de llicències per obrir establiments amb la categoria de saunes, de vending (màquines expenedores) i albergs a la zona del casc antic.  També, el pla manté l’aturada de llicències a minimarkets, supermercats, botigues de souvenirs, menjars per emportar, xurreries i forns de pa,

Carbonell recorda la importància d’“integrar els usos comercials en una zona com la de l’àmbit del casc antic, que és considerada un dels principals actius de la vila, pel que fa a la seva projecció exterior i a la generació d’activitats econòmiques. Per tant, cal fer compatible tots els serveis”. En un mateix espai urbà, han de coexistir els usos residencials, comercials i de serveis; i una oferta de lleure especialitzada en determinats carrers i entorns, dirigida a un públic concret.

Pel que fa als bars musicals, el Pla d’Usos contempla que les distàncies entre ells siguin de 50 metres a peu. El pla preveu, a més, mesures per tal que l’oferta de lleure nocturn especialitzat acoti la seva localització. Amb la idea de fomentar la recuperació d’un espai que havia estat referent de l’oci nocturn, només es permetrà obrir bars musicals. En aquest sentit, s’ha fet una nova tipologia que és la de lleure d’especial protecció al carrer Primer de Maig.

Davant la situació generada en els darrers anys en la convivència de serveis al casc antic i per plantejar les possibles solucions, el Govern va suspendre el desembre del 2016 les llicències d’activitats per un any de minimarkets, supermercats, botigues de souvenirs, menjars per emportar, xurreries i forns de pa al nucli antic. També es van suspendre les llicències per a habitatges d’ús turístic a tot el municipi, en relació a les quals el ple municipal debatrà dilluns vinent una modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) per a la seva regulació.

Un any després d’aquest primer pas, la modificació del Pla d’Usos conclou el resultat de l’estudi i anàlisi, i planteja novetats en les zones considerades comercials i de lleure.