Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

El Sitges CB, amb els organitzadors de reunions més influents d’Europa

El Workshop "The Meetings Space Forum" celebrat a Berlín a Berlín ha estat el marc del treball per consolidar Sitges com a destinació de referència en la celebració de congressos i reunions, complint així un dels objectius de Turisme de Sitges

El Sitges Convention Bureau, el programa de l'Agència de Promoció Turisme de Sitges, dedicat al turisme de negocis, ha estat al Workshop The Meetings Space Forum celebrat a Berlín en una proposta win win.  El workshop ha reunit a 66 representants de les agències organitzadores més influents de la indústria de turisme de reunions europea. El 50% procedents de UK, 20% d'Alemanya, 17% dels països nòrdics, 9% de Rússia i el restant 4% de Suïssa.  Durant les jornades s'han realitzat entrevistes face to face amb agenda pre-concertada,  sessions d'intercanvi d'idees, networking i altres activitats professionals per establir i reforçar els vincles comercials. L'objectiu és augmentar el flux de peticions de turisme de negocis a Sitges.

El Sitges CB va realitzar un total de 25 entrevistes, amb 6 organitzadors de reunions d'Alemanya, 5 de Regne Unit, 5 de Suècia, 3 de Suïssa, 3 de Rússia, 2 de Dinamarca i 1 de Noruega. Durant les entrevistes es va presentar Sitges com a seu principal per a reunions i una alternativa real a Barcelona. El treball público-privat que es desenvolupa des de l'Agència de Promoció Turisme de Sitges i el seu programa especialitzat en el segment de turisme de reunions, el Sitges CB , fan que Sitges es mantingui com a segona destinació de Catalunya en nombre de congressos, convencions, incentius i jornades desprès de la ciutat de Barcelona.

En el marc d'aquesta reunió, Sitges ha sortit ha sortit reforçada, ja que agències tan reconegudes en l'organització de reunions com Carlson Wagonlit o Helmbriscoe del Regne Unit, i que treballen amb el municipi, han avalat la destinació. Aquestes empreses han estat ambaixadores excel•lents en valorar molt positivament les seves experiències en l'organització de les reunions a Sitges tant pel que fa a establiments, qualitat dels serveis i altres valors afegits com la seguretat i les possibilitats d'activitats complementàries.

Pel que fa a noves tendències en l'organització de reunions, les iniciatives ecofriendly i back to the roots estan molt ben valorades. En aquest sentit, Sitges es troba ben posicionada i té molt a oferir amb la riquesa i preservació de les seves tradicions, l'obertura del nous establiments hotelers com l'Hotel Av. Sofia, primer hotel d'Europa i tercer del planeta que aconsegueix la màxima certificació mediambiental LEED® Platinium (Leadership in Energy & Environmental Design i altres iniciatives com Slowfood Garraf i el moviment km. 0.

L'encant i personalitat de Sitges, la seva proximitat a l'aeroport internacional de Barcelona, l'Auditori de Melia amb 1.380 places, el Centre de Congressos de Dolce Sitges amb 500 places, les més de 100 sales de reunions de fins a 700 places i les 3.000 places hoteleres distribuïdes en 13 hotels de 5 i 4 estrelles  a més de la variada oferta d'espais singulars, restauració i activitats complementàries fan que Sitges esdevingui una destinació molt competitiva i ideal per aquest segment de turisme.

L'objectiu del Sitges CB aquest 2013 és reforçar la promoció i explicar les novetats de l'oferta pel turisme de negocis de Sitges entre els mercats europeus madurs amb marcada recuperació econòmica com és el Regne Unit, Alemanya  i Suïssa. Una altra prioritat és obrir mercat en altres destinacions com els Països Nòrdics o mercats emergents com és el rus.


Fira ITB
L' Agència de Promoció Turisme de Sitges està també present aquesta setmana a Berlín, a la fira ITB dedicada al turisme vacacional; una de les més importants a nivell internacional, conjuntament amb la World Travel Market de Londres i Fitur a Madrid.  És un certamen dirigit tant a públic professional com  públic general. Sitges participa a la fira sota el paraigua de la Diputació de Barcelona dins l'estand de l' Agència Catalana de Turisme amb el lema “Barcelona bietet viel mehr” ( Barcelona és molt més) i la marca “Costa Barcelona”.

Els turistes alemanys pertanyen a un dels mercats emissors que més viatgen cap a Espanya. Per a Sitges, segons les estadístiques anuals realitzades per l'Oficina d'Informació Turística, durant el 2012 van representar el 3er mercat internacional emissor, per darrere de França i Regne Unit.  El perfil del turista alemany és el d'una persona d'una mitjana d'edat de 40 anys, de classe econòmica mitja / alta i que busca allotjament majoritàriament de 3 i 4 estrelles,on s'hi està de vacances entre 6 i 12 units. El seu motiu principal per a viatjar és el de descansar i ho acostuma a fer acompanyat de família  o amics. El principal mitjà de transport és l'avió. El 38% dels turistes alemanys planifiquen el seus viatge a través de touroperadors o agències de viatges,  i el 62% per compte propi. Per tant, aquest és un turista potencial molt important per al municipi.