Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

El Sitges Convention Bureau, present a França

El Sitges Convention Bureau participa en diverses accions comercials a França, a París i a Lió, per captar congressos, convencions, incentius, seminaris i altres reunions.

El Sitges Convention Bureau (Sitges CB), el programa de l'Agència de Promoció Turisme de Sitges dedicat al turisme de negocis, participa aquesta setmana a França en diverses accions comercials per captar clients dels sectors de congressos i convencions, incentius i altres tipus de reunions. L'objectiu és atraure clients del mercat francès, el segon amb una major presència a les trobades internacionals celebrades a Sitges el 2011.

La primera de les accions, i en aquest cas sota el paraigua de l'Spain Convention Bureau, ha tingut lloc aquest dimarts a l'Institut Cervantes de París, on hi han assistit 80 organitzadors d'esdeveniments de la capital francesa interessats en conèixer l'oferta adreçada a turisme de negocis de l'Estat Espanyol. La gastronomia i la cultura han estat el fil conductor per explicar l'oferta.

En aquest sentit, el director de l'Oficina Espanyola de Turisme de París, Ignacio Vasallo, i el periodista gastronòmic, Joan Manuel Bellver, han presentat les excel·lències turístiques i gastronòmiques de les destinacions, com Sitges, que han assistit a la trobada. Un sopar informal, elaborat pel xef, berto Herranz,del Restaurant El Fogó de París, guardonat amb una estrella Michelin, ha tancat l'acte. En aquest marc, la representant del Sitges Convention Bureau ha mantingut un total d'11 entrevistes algunes de les quals han sol·licitat més informació per poder celebrar possibles esdeveniments a curt termini a Sitges.

La visita del Sitges Convention Bureau a França inclou també la seva presència al Meedex Lyon, en aquesta ocasió sota l'empara del Barcelona Province Convention Bureau. Es tracta d'un workshop previst per avui dijous 4 d'octubre i on la representant del Sitges CB s'entrevistarà amb agències i associacions de Lió i rodalies que organitzen esdeveniments a l'estranger.

El desplaçament del Sitges Convention Bureau a França servirà també per realitzar altres visites fora de programa a agències organitzadores d'esdeveniments que ja s'han posat en contacte prèviament amb Turisme de Sitges amb diferents peticions de reunions i congressos.

Per acabar de complementar aquesta acció comercial a França, convidats per l'Hotel Dolce Sitges i amb el suport del Sitges CB i altres empreses associades al programa, del 12 al 14 d'octubre, 8 representants d'agències organitzadores, associacions i empreses franceses visitaran Sitges per conèixer de primera mà espais singulars del municipi, l'oferta de restauració i d'activitats complementàries. Del 14 al 16 de setembre ja van desplaçar-se al municipi representants de Carlson Wagonlit de París.

El mercat francès

El 40'66% de les reunions celebrades a Sitges a 2011 han estat internacionals i el mercat francès ocupa el segon lloc, ja que ha generat el 18% de les reunions, per darrera del Regne Unit amb un 20%, i per davant d'Alemanya amb un 12%.


L'Spain Convention Bureau

L'Spain Convention Bureau és una associació de ciutats i províncies creada el 1984 en el si de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), adscrita actualment a la Direcció General de Serveis Jurídics i Coordinació Territorial. A dia d'avui està composada per 55 destinacions que disposen de recursos humans i tècnics suficients per a l'organització de reunions i esdeveniments dirigits a un aforament mínim de 500 persones.