Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

El Sitges Convention Bureau ultima detalls per rebre el congrès ‘Advantage’

Aquest ens obté un balanç positiu a l’equador de l’any.
Sitges acollirà entre 26 i 29 de setembre el Congrés Internacional del Consorci Britànic d'Agències de viatges Independents, “Advantage”, que atraurà a la vila uns 600 congressistes relacionats amb el turisme d'oci i de negocis. Aquesta convenció suposarà un doble benefici per a Sitges: d'una banda, l'impacte que significarà la celebració d'un congrés d'aquest volum; i per l'altra, els efectes positius sobre la imatge turística de Sitges i Catalunya davant els centenars de professionals britànics que hi assistiran. 

L'organització del congrés compta amb el suport del  Sitges Convention Bureau, programa de l'Agència de Promoció Turisme de Sitges, de Turisme de Catalunya i de Turespaña. 

Accions com la captació de la convenció d'Advantage han fet que aquest 2008 el Sitges Convention Bureau s'hagi consolidat com a primera destinació de Catalunya en Turisme negocis després de Barcelona. Sitges va aconseguir situar-se en aquesta posició al 2007 i ara al 2008 un dels objectius era perpetuar aquesta situació privilegiada. 

De gener a juny d'aquest 2008, el Sitges Convention Bureau ha organitzat i/o ha participat en 4 viatges de familiarització (famtrips) d'organitzadors de turisme de negocis i incentius perquè coneguin el municipi de primera mà. 

Cal destacar l'organitzat conjuntament amb Ovation, una de les agències receptives més importants a nivell internacional amb oficina a Barcelona, que va portar a Sitges als directors de 10 importants agències alemanyes del sector amb clients de rellevants empreses d'automoció, telecomunicacions i farmacèutiques (Audi, Jaguar, Vodafone...). Aquesta col·laboració és fruit dels vincles establerts amb agències organitzadores de Barcelona com a resultat de les visites comercials realitzades aquest primer semestre.

S'ha assistit a 8 fires i trobades professionals per donar informació de tots els espais i opcions que té Sitges, com és el cas de la fira IMEX celebrada a Alemanya, a Frankfurt, del 22 al 24 d'abril amb 3.400 assistents del sector congressos. També s'ha atès viatges de premsa i s'ha participat en 3 reunions de treball (workshops). 

Tota aquesta tasca ha donat el seu fruit. Una de les peticions confirmades a Sitges ha estat la Experiencia Toyota, la prova zero del roadshow Toyota Experience, una acció per a conscienciar la població de manera lúdica i divertida sobre els últims problemes socials i mediambientals, a més d'apropar la marca als seus clients.

La Fundació de Ferrocarrils Espanyols ha realitzat també a Sitges les II Jornades de l'Energia a l'Edifici Miramar. En aquest cas, el Sitges Convention Bureau ha ofert el programa social per al grup. Altres esdeveniments celebrats a Sitges ha estat la Convenció Nacional de Vendes de Bacardí i el congrés de Confrontacions Terapèutiques, entre d'altres. A més, també s'han establert sinèrgies amb alguns dels esdeveniments celebrats a Sitges. Per exemple, el congrés de Censors van cedir una de les cares de les seves banderoles a Turisme de Sitges i es va aprofitar l'ocasió per donar a conèixer gratuïtament el Club del producte Best Sitges a tots els congressistes i acompanyants. 

Una altra de les fites assolides aquest primer semestre del 2008 és que el Sitges Convention Bureau ha entrat a formar part de la nova Comissió Executiva de l'Spain Convention Bureau.  Per a la vila, formar part dels òrgans de treball i decisió de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) representa un reconeixement a la tasca feta  en els darrers anys. És també l'oportunitat de treballar plegats amb representants de ciutats tant importants turísticament com Màlaga, Palma de Mallorca i Santa Cruz de Tenerife; i de participar en la presa de decisions que afecten el futur del turisme de negocis a tot l'Estat.