Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

Els rodatges a Sitges el 2021 superen les dades prepandèmia

El primer semestre de l’any tanca amb 133 peticions de filmacions a diferents localitzacions del Penedès i el Garraf, per davant de les 92 realitzades en el mateix període el 2019. El sector reporta impacte econòmic directe, tant per les taxes municipals com per al pagament a particulars, i indirecte per les estades dels equips a la vila i per la repercussió mediàtica que representa

Continua el bon ritme de rodatges de publicitat, televisió, cinema i fotografia a Sitges. Les dades registrades el primer semestre de 2021 superen les dades prepandèmia, segons NODE Film Clúster / Gran Penedès Film Comission, en el conjunt de les comarques del Penedès i el Garraf. De les 92 peticions gestionades en el mateix període de 2019, aquest any, s’han registrat 133. D’aquestes, 101 rodatges han estat a Sitges, el que representa un 76% del total de permisos de producció audiovisual gestionats. Vilanova i la Geltrú ha registrat 9 rodatges i Sant Pere de Ribes 10. El regidor de Promoció Econòmica, Guillem Escolà, incidit en què “el treball iniciat per a la potenciació del món audiovisual a Sitges amb la ubicació de la seu de NODE Film Cluster a la vila, per ampliar el número de localitzacions, organitzant trobades amb localitzadors i productors, i per agilitzar els processos administratius per concedir els permisos i autoritzacions, està donant els seus fruits”.

L’anomenada economia taronja té un impacte econòmic directe en els ingressos municipals. Els 133 permisos gestionats han representat un total de 17.083 euros en taxes municipals, 16.124 euros a Sitges (un 94,39%). Els rodatges han generat també 122.775 euros de pagaments a particulars: cases, empreses, comerços, ports, restaurants i establiments on s’ha filmat; 67.200 euros a Sitges (un 55% del total pagat a particulars). Aquesta producció té també un impacte econòmic indirecte per l’estada dels equips a la vila i mediàtic per l’impacte als països d’emissió. A tall d’exemple, la filmació del reality ‘Tentation Island’, de la televisió holandesa, que va allotjar un centenar de persones de l’equip tècnic a l’Hotel Meliá durant tres setmanes. Guillem Escolà ha incidit en “l’impacte mediàtic que tenen aquestes filmacions, que també tenen un retorn econòmic pel càlcul del cost que hagués tingut aquesta publicitat per Sitges en cas de tenir que pagar-la, i perquè l’aparició de la vila és també un reclam turístic en els països on s’emeten aquestes produccions”.

Dels 101 rodatges a Sitges per tipologia 36 provenen del sector fotogràfic, 31 del publicitari, 31 més del televisiu, 2 han estat filmacions de vídeo i 1 de cinema.

A nivell local, Sitges és una de les localitats clau en la captació de rodatges i és seu del NODE Film Clúster / Gran Penedès Film Comission.

Empreses que han escollit Sitges com a plató

El Port d’Aiguadolç ha estat l’escenari, a finals de la setmana passada, del rodatge del llargmetratge ‘Un novio para mi mujer’, produïda per la productora barcelonina Athos Pictures, dirigida per Laura Maña i protagonitzada per Hugo Silva, Belén Cuesta i Diego Martín.

Mutua Madrileña, Lidl, Bicentury, Renault, Visa, Seat, Aldi, Hewlet Packard, Allianz, Cupra, Lexus, Hyundai, Tesla, Decathlon o Budweiser, amb la presència de Messi, han filmat a Sitges el primer semestre de 2021. La vila és present també al nou anunci de Nike per a les televisions europees i els Estats Units.