Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

L’Ajuntament de Sitges organitza una jornada informativa per a empreses sobre els beneficis d’invertir en activitats culturals

La sessió, inclosa dins la programació del cicle d’Esmorzars d’Empresa, tindrà lloc el proper dijous, 30 de març de 8.30 a 10.30 h al Miramar-Centre Cultural. L’activitat és gratuïta però cal fer una inscripció prèvia.

En el marc del cicle “Esmorzars d’empresa”, la regidoria de Promoció Econòmica  impulsa el proper dijous 30 de març una jornada informativa sobre els incentius fiscals a les empreses que inverteixin en produccions audiovisuals, espectacles en viu d’arts escèniques i musicals a Sitges. La sessió tindrà lloc de 8.30 a 10.30 h a l’auditori Miramar-Centre Cultural i s’adreça tant a les empreses que estiguin interessades a invertir en aquestes activitats i que obtindran un benefici fiscal important, com a les entitats productores o companyies que puguin ser receptores d'aquestes inversions bonificades.

El programa de la jornada informativa començarà a les 8.30 h i serà impartit per Ismael González, advocat i soci de Cuatrecasas, especialitzat en assessorament fiscal, que explicarà els requisits de les empreses del sector audiovisual i dels espectacles en viu d’arts escèniques, per a ser beneficiaris i, també, els mecanismes d’inversió que s’utilitzen en l’àmbit de la producció audiovisual, espectacles i festivals. González detallarà el mecanisme tradicional d’inversió en cinema que s’utilitza per canalitzar la inversió en aquest sector i, alhora també, explicarà el nou sistema d’inversió en la producció audiovisual a través del contracte regulat de finançament de l’article 39.7 de la Llei de l’impost de Societats (LIS) com a nova forma d’obtenir rendibilitat i estalvi fiscal per a les empreses.

El regidor de Promoció Econòmica, Guillem Escolà, destaca que “aquesta formació és important perquè permet fer un win to win tant per a les empreses que inverteixen perquè obtenen un gran benefici fiscal com pels festivals i produccions audiovisuals que es fan al nostre municipi, perquè poden ser receptores d'aquestes inversions de les empreses perquè puguin obtenir una nova font de finançament per a les seves activitats”.

A les 10.30 h començarà un torn de preguntes i un quart d’hora més tard tindrà lloc el networking entre les empreses participants al voltant d’un esmorzar amb l’objectiu de crear sinèrgies entre empreses i emprenedors de cara a la creació o l’impuls de projectes.

 

L’activitat és gratuïta però les persones interessades han de fer la inscripció prèvia  a través d’aquest formulari fins al dia 29 de març. Per poder consultar dubtes o més informació es pot contactar amb el Centre d’Iniciatives Econòmiques de Sitges (CIES) Nivell 10 a través del telèfon 93 894 40 61 o l’e-mail serveisempresa@sitges.cat.

 

ESMORZAR D’EMPRESA- Programa

Data: 30 de març de 2023

Hora: de 8.30 a 10.30 h

Lloc: Auditori Miramar-Centre Cultural, (C/ de la Davallada, 12)

 

  • Programa: Jornada informativa sobre incentius fiscals per a empreses que inverteixen en produccions audiovisuals, espectacles en viu d’arts escèniques i musicals a Sitges

 

  • 8.30 h Benvinguda i Presentació de la sessió a càrrec del Regidor de Promoció Econòmica, Guillem Escolà.
  • 9 h Ponència a càrrec d’Ismael González, advocat i soci del despatx Cuatrecasas

 

  • Mecanismes d’inversió que s’utilitzen en l’àmbit de la producció audiovisual, espectacles i festivals. Els incentius fiscals per a les empreses en l’article 39.7 LIS.
  • Funcionament i característiques.
  • Requisits de les empreses del sector audiovisual i dels espectacles en viu d’arts escèniques, per a ser beneficiaris
  • Qüestions contractuals
  • Exemples pràctics

 

  • 10:25 h: Torn de preguntes

 

  • 10:30 h Cafè i Networking entre les empreses participants

 

 

Activitat gratuïta

Cal inscripció prèvia a l’enllaç

Termini obert fins al 29 de març

Places limitades

 

Més informació al Centre d’Iniciatives Econòmiques de Sitges (CIES) Nivell 10:

CIES Nivell 10: