Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

L’Ajuntament fa una crida a la ciutadania a donar suport al comerç local

Els comerços i serveis de Sitges, greument afectats per la crisi del coronavirus, es troben immersos en l’adaptació de les seves instal·lacions a les diferents fases del desconfinament amb l’objectiu de garantir totes les mesures de seguretat i prevenció. Actualment poden oferir el seu servei amb cita prèvia.

L’Ajuntament de Sitges fa una crida a la ciutadania per donar suport al comerç local i de proximitat, greument afectat per la crisi provocada pel coronavirus. Des de la regidoria de Promoció Econòmica es demana els veïns i veïnes de Sitges que, alhora d’efectuar les seves compres i encarregar els serveis que es necessiten, es tinguin en compte els negocis locals.

Segons el regidor de Promoció Econòmica, Guillem Escolà, “el moment en què ens trobem és crític per a molts negocis de Sitges i, per tant, per a molts dels nostres veïns i veïnes que els regenten o que hi treballen”. Escolà ha remarcat que “és clau que, ara més que mai, estiguem al costat del petit comerç, pel que fem una crida a la solidaritat i a la responsabilitat col·lectiva perquè tinguem en compte la capacitat que tenim com a consumidors de provocar beneficis en el nostre entorn”.

A més del manteniment de llocs de treball majoritàriament estables i del foment de l’economia local, des de la regidoria es vol posar èmfasi, també, en el valor afegit que suposa, per al consumidor, el comerç local, un comerç amb atenció personalitzada i amb identitat i caràcter propis que fuig de la homogeneïtzació de les grans empreses.

Els beneficis d’un comerç viu i saludable van més enllà. Segons Escolà, “el comerç local, amb la seva idiosincràsia, té un impacte important en el paisatge dels nostres carrers i, per tant, en el caràcter de la nostra vila. Si volem uns carrers amb identitat pròpia i arrelats a la nostra cultura i caràcter sitgetà, hem d’actuar i consumir en conseqüència”.

Aquests són els trets que precisament es reflecteixen en el marc de la campanya ‘Sitges, comerç que inspira” que l’Ajuntament va presentar per impulsar el sector del comerç, uns dies abans del confinament per dinamitzar l’activitat comercial. En el marc de la campanya es va elaborar un vídeo promocional del comerç sitgetà.

El comerç de Sitges es troba actualment a la fase 0 de confinament, una fase en què, malgrat que es mantenen moltes de les restriccions de l’estat d’alarma, els comerços i serveis que ho volen poden obrir mitjançant cita prèvia i atenció individualitzada. En aquesta mateixa fase, també ofereixen el seu servei els restaurants de Sitges en els quals es pot recollir menjar per emportar.

Malgrat aquesta situació, els negocis de Sitges es preparen ja per a les següents fases de la desescalada, en què es podrà obrir limitant l’aforament al 30% i amb l’establiment de mesures de seguretat i prevenció.