Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

L’estètica de principis del segle XX torna a Sitges aquest diumenge

45 cotxes anterios a 1928 participen aquest diumenge en el 55 Ral.li Internacional Barcelona-Sitges. El cotxe més antic és un Darracq amb 108 anys d'història.

Els aficionats als cotxes antics tenen, aquest diumenge, una oportunitat excepcional. I és que arriba a Sitges la 55ª edició del Ral·li de Cotxes d'Època Barcelona - Sitges, el més important d'Europa, després del Londres - Brighton. Un total de 48 cotxes participaran en el Ral·li, dels quals 43 entraran a concurs perquè el reglament estipula que només poden participar-hi les muntures fabricades abans del 1928. De tots els vehicles que es podran veure el proper Ral·li, el més jove té 85 anys.

La caravana de cotxes antics del Ral·li, després de passar per diferents localitats i de superar el tram de les Costes del Garraf, es preveu que arribi a Sitges a les 12.30 hores. L'arribada d'aquestes joies automobilístiques del motor, abans de recórrer els principals carrers de Sitges i el Passeig de la Ribera, s'aturaran al Port d'Aiguadolç, com ja ve sent habitual en els darrers anys. Una hora més tard, a les 13.30 hores, els cotxes començaran a desfilar en el seu camí des del Port fins al Passeig de la Ribera. Les 48 peces històriques que participen en el Ral·li s'exhibiran a La Fragata.

El cotxe més antic que es podrà veure aquest diumenge és un Darracq de 1905, una peça que lluirà el dorsal número 1. Una de les curiositats que aporten aquestes peces de museu en l'edició d'enguany és que els quatre cotxes que integren el primer grup sumen 424 anys. Es tracta d'un Panhard & Levassor de 1907; un Wolseley de 1908, i un Rochet Schneider, a més del Darracq de 1905. En el segon grup, dedicat als cotxes fabricats de 1909 a 1914, l'encapçala un curiós Reyrol Phaeton de 1909, procedent de Reus; també hi ha un Mors de 1911 o un Renault de 1912 que viatjarà des de França per no perdre's la cita. Un Overland 69T i el Darracq de 1905 obriran la desfilada, que tancaran un Ford T de 1913, i l'habitual Renault 11 HP fabricat a França el 1908 i matriculat el 1914, propietat de l'Ajuntament de Barcelona. Precisament aquest darrer vehicle celebra aquest any 35 edicions consecutives participant en el Barcelona - Sitges.

Com a gran novetat per aquesta 55 edició, arriba d'Itàlia un Temperino de 1913, una marca que mai abans havia estat inscrita en aquest Ral·li, segons els arxius de Foment de Turisme de Sitges.

El grup III l'integren cinc muntures de 1915 a 1920. L'obre un bonic Hispano-Suiza T16 Torpedo de 1917 i el tanca el Rochet Schneider. L'últim grup és el més nombrós. Acull els cotxes fabricats des de 1921 a 1928. En ell es troba una representació de Ford T, A i D'or; Packard, Avions Voisin, Nash, Rolls-Royce, Buicks, Maxwell, Citroën, Chrysler, Cadillac, Morgan, Talbot, un Donnet-Zédel de 1924 i diversos Hispano-Suiza. Entre aquests últims, el que ha donat imatge al cartell d'aquesta 55 edició.

Segons Toni Marín de Bes, president de Foment de Turisme de Sitges, "la climatologia sempre respecta al Barcelona-Sitges, només ha plogut durant tot el camí una sola vegada". Sobre la participació, Marín de Bes ha explicat que "de poc més de 20 cotxes en la primera edició de 1959, es va arribar fins a 150 en la celebració del cinquantenari. En aquesta 55 edició, amb més de 45 cotxes  podem estar més que satisfets atès que cada any que passa és més difícil mantenir una prova com aquesta, en la qual el temps ennobleix però juga clarament en contra del parc de vehicles".