Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

L’OMIC de Sitges registra un total de 335 consultes des del mes de gener

Del total de les consultes de consum, s’han iniciat 155 expedients administratius per resoldre queixes, reclamacions o denúncies.

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Sitges (OMIC) ha atès, de gener a setembre d’aquest any, 335 consultes sobre consum de persones que volien resoldre dubtes amb relació als seus drets i obligacions com a consumidores. Algunes consultes realitzades presencialment, juntament amb les instàncies presentades a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Sitges, han donat lloc a l’inici de la tramitació de 155 expedients administratius. Aquests expedients s’han obert per traslladar una queixa d’un consumidor a un establiment, per fer reclamacions de consum amb l’objectiu d’obtenir la reparació d’un dany, una indemnització o la rescissió d’un contracte, o per posar denúncies de consum per tal de posar en coneixement de l'Administració uns fets que poden ser constitutius d'infracció administrativa.

Dels 155 expedients de reclamació, 134 s’han iniciat per proposar una possible mediació de consum amb l'empresa reclamada. Finalment, el procediment de mediació s’ha pogut fer efectiu en 109 casos. En 38 d’ells s’ha arribat a un acord entre les dues parts i en 24 casos no, dels quals 10 s’han derivat a altres organismes, com la Junta Arbitral de Consum de Catalunya o l’Agència Estatal de Seguretat Aèria, que són altres sistemes extrajudicials de resolució de reclamacions de consum. En 15 expedients, l’empresa no ha acceptat la mediació de consum, i 44 encara es troben en tràmit a l’OMIC.

 

 

Les tipologies de reclamacions dels expedients de mediació de consum són variades. Les més nombroses (60) corresponen a reclamacions de serveis de consum que s’han interposat a empreses asseguradores, de transport, a professionals de la llar (electricistes, pintors, etc.) o a entitats bancàries, sobretot per reclamar les despeses de la hipoteca. 33 reclamacions corresponen a empreses que ofereixen subministraments bàsics com aigua, gas i sobretot electricitat, i 26 pertanyen a reclamacions de productes a comerços. Les reclamacions per vendes en establiment són bàsicament per temes de garanties, preus o publicitat del producte, i les reclamacions per vendes a distància són majoritàriament per desacord en el procediment de contractació o per la publicitat de les webs. 12 reclamacions han estat a empreses de telecomunicacions i 2 més estan relacionades amb l’habitatge.

 

 

El servei que s’ofereix des de l’OMIC és totalment gratuït. Per donar-lo a conèixer, l’oficina duu a terme activitats de sensibilització de consum adreçades a la població en general. Ha fet, per exemple, un taller sobre la privacitat a Internet adreçat a les escoles  on van participar 151 alumnes, o una xerrada sobre els requisits mínims de consum exigibles als establiments, dirigida al teixit comercial de Sitges. La pròxima activitat que organitzarà serà una exposició sobre el consum conscient que podrà visitar tothom, però que està especialment pensada pels joves.

 

Oficina Municipal d'Informació aI Consumidor (OMIC)

  • Carrer Nou, 12
  • 93 894 40 61 · 93 811 48 04 / omic@sitges.cat / sitges.cat/omic
  • Horari: Dimecres de 9 a 13:30 h / Divendres de 9 a 13:30 h (quinzenalment) / Dijous de 16 a 18 h (quinzenalment)