L’OMIC prepara una xerrada sobre la informació bàsica que els establiments han d’oferir als consumidors
L’Oficina Municipal d’Atenció al Consumidor, conjuntament amb la Diputació de Barcelona, organitza el divendres 19 d’abril la xerrada “Informació sobre requisits mínims exigibles als establiments”, adreçada a persones consumidores i responsables d’establiments. Amb aquesta activitat, l’OMIC vol informar als comerciants sobre les consideracions bàsiques que estan obligats a oferir als consumidors. Aquesta informació implica tenir a disposició de les persones consumidores els fulls oficials de reclamació/queixa/denúncia, mostrar l’horari comercial i els preus de venda, el lliurament de tiquet o factura, informar mitjançant cartells de la possibilitat de pagar o no amb targeta electrònica, i respectar els drets lingüístics del consumidor, és a dir, que pugui ser atès tant en català com en castellà, entre d’altres qüestions.
La xerrada, que impartiran tècnics del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona, es farà al Centre de Formació d’Adults. Començarà a les 15 hores i tindrà una durada aproximada d’una hora i mitja, per tal que els comerciants puguin obrir els seus establiments a la tarda amb puntualitat. Les places són limitades i les inscripcions s’han de fer a través del correu omic@sitges.cat o mitjançant aquest formulari.
Amb activitats com aquesta, l’OMIC vol mantenir la ciutadania i els comerciants informats sobre els aspectes més rellevants de la normativa vigent referents a les relacions entre els consumidors i els establiments comercials.
La propera activitat de difusió serà al maig, amb una xerrada per donar a conèixer la mediació i el sistema arbitral com a eines de resolució de conflictes en les relacions comercials.