Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

La captació de mercats emergents centra l’activitat de Sitges a FITUR

L’Agència de Promoció Turisme de Sitges participa aquests dies a la principal Fira del sector de l’estat amb diverses reunions enfocades a incrementar la presència de nous mercats turístics al municipi.

Amb l'objectiu de promocionar Sitges al mercat exterior i captar nous mercats emergents, l'Agència de Promoció Turisme de Sitges participa des de dimecres i fins diumenge a la Fira Internacional de Turisme que se celebra a Madrid. Es tracta del punt de referència per als professionals del turisme i la fira líder per als mercats receptius i emissors d'Iberoamèrica.

L'Agència de Promoció Turisme de Sitges ha mantingut una trentena de reunions amb els màxims responsables de les oficines de Turespaña a l'exterior i dels Centres de Promoció Turística de l'Agència Catalana de Turisme amb la finalitat de conèixer de primera mà la realitat dels mercats emissors de turisme cap a Espanya, les estratègies de promoció de cadascun d'ells i rebre assessorament sobre oportunitats de negoci o disseny d'accions promocionals. Treballar de forma individualitzada ha permès a l'Agència detectar les necessitats dels mercats europeus i emergents, com poden ser el de Rússia, Brasil, Xina o India. Precisament, els països d'Àsia Pacífic han augmentat en aquesta edició la seva participació a FITUR. Turisme de Sitges també ha treballat també per arribar a acords per nous viatges de premsa i de familiarització per a operadors turístics.

L'alcalde de Sitges, Miquel Forns, ha assistit a la principal fira turística de l'estat, amb l'objectiu de reforçar la projecció turística de la vila. El conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, que també ha participat a FITUR ha assegurat que “la projecció turística forma part del nostre projecte de país” i ha explicat que Catalunya és el major mercat turístic de l'estat”.

El regidor de Turisme, Empresa i Ocupació, Ferran I. Llombart, ha assegurat “que Fitur és una cita clau per al sector turístic a l'hora de projectar la imatge i poder obtenir acords”. El regidor està convençut que “amb l'agenda que hem aconseguit tancar esperem tenir bons resultats promocionals per a la vila a mig termini. Les sinèrgies entre diferents institucions i organismes ajuden a sumar esforços per continuar al capdavant en la gestió del sector turístic”.


 Fitur 2
Ferran Ignasi Llombart, regidor de Turisme amb 
el ministre d'Indústria, Energia i Turisme, Jose Manuel Soria.

A banda de les trobades individuals, l'Agència participa a FITUR per obtenir tota la informació de l'oferta comercial especialitzada existent al mercat turístic, també s'enforteixen les relacions comercials amb proveïdors actuals, es comparen directament les característiques de tota l'oferta especialitzada i, en definitiva, constitueix el lloc idoni per comprovar les tendències del sector.

FITUR 2013 compta amb més de 56.500 metres quadrats d'espai expositiu repartits en vuit pavellons i  unes 9.000 empreses. En l'edició 2012 es van reunir 9.500 empreses expositores de 167 països i regions, 91.555 persones de públic no professionals i un total de  6.313 periodistes procedents de 54 països diferents.

Sitges participa a FITUR a l'estand de l'Agència Catalana de Turisme, sota el paraigua de la Diputació de Barcelona amb la marca Costa de Barcelona i el lema “Barcelona es mucho más”. De dimecres a divendres FITUR està obert exclusivament a professionals del sector i, durant el cap de setmana, s'obriran les portes també per al públic en general.