La Fira Nàutica d'Ocasió i del Xàrter de Port Ginesta potenciarà l'oferta lúdica amb la nova proposta, el Festival del Mar
Port Ginesta ha presentat avui una nova iniciativa, el Festival del Mar, que es durà a terme entre el 18 i el 20 de maig. Es tracta d'una fira nàutica itinerant, de nova creació i de caràcter festiu i lúdic que visitarà, a més de Sitges, Sant Feliu de Guíxols i Cambrils. El Festival del Mar ocuparà a Port Ginesta uns 2.500 m2, on s'instal·laran 50 empreses i s'exposaran un centenar d'embarcacions.
El Festival del Mar coincidirà amb la IV Fira Nàutica d'Ocasió i del Xàrter de Port Ginesta, un fet que els seus organitzadors han destacat com “un punt de partida important”, donat l'èxit que aquesta ha tingut en edicions anteriors. La coincidència fa preveure als organitzadors incrementar els 7.000 visitants de l'any passat, així com també el nombre d'empreses participants i embarcacions exposades.
El president de l'Associació d'Indústries, Comerç i Serveis Nàutics (ADIN), Carlos Rico, ha explicat que “Port Ginesta és ja una fira consolidada i esperem que el Festival del Mar serveixi per potenciar l'afluència tant de visitants com d'empreses expositores”. El regidor de Consum, Comerç i Turisme, Jorge Carretero, ha destacat “la importància que Port Ginesta sigui una de les tres seus que aculli aquesta nova proposta, per la projecció i el dinamisme econòmic que representa un esdeveniment d'aquesta magnitud”.
Més enllà de les empreses del sector i l'exposició d'embarcacions, el visitant trobarà també firmes d'utensilis, complements, roba nàutica, lloguer d'embarcacions, neteja, pintura, escoles i clubs de navegació, a més podrà gaudir de l'excel•lent oferta gastronòmica de les empreses de restauració del port. El públic tindrà un ampli programa d'activitats per triar i que inclou regates, simulacres de rescat, batejos de vela, navegació en caiac, xerrades sobre pesca i activitats subaquàtiques.
El Festival compta amb el suport dels Ajuntaments de Sitges i Castelldefels, l'empresa concessionària de Port Ginesta i la Diputació de Barcelona.