Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

La marca Sitges a la World Travel Market de Londres

L’objectiu de la presència de l’Agència de Promoció Turisme de Sitges en una de les fires del sector turístic de l’àmbit professional més rellevant a nivell internacional és consolidar i potenciar la marca Sitges en el mercat britànic.

Sitges estarà present, del 5 al 8 de novembre a la World Travel Market 2012, a Londres, una de les fires del sector turístic de l'àmbit professional més rellevant a nivell internacional. La fira es destina a agents i professionals del sector britànic, el segon mercat emissor estranger per a Sitges, després del francès.

La World Travel Market serveix a l'Agència de Promoció Turisme de Sitges per fer un seguiment de l'evolució de la demanda d'un mercat tan rellevant com el britànic amb la finalitat de consolidar i potenciar la marca Sitges. És una plataforma idònia on promoure l'oferta turística del municipi, donat l'elevat nombre de participants i visitants que rep la fira durant els dies de funcionament. El 2011, prop de 48.000 participants i més de 26.500 visitants avalen la importància del World Travel Market. 

La vila es promociona com a municipi adherit a la marca Costa Barcelona, a l'estand de l'Agència Catalana de Turisme, sota el paraigua de la Diputació de Barcelona amb el lema Barcelona is much more. Dins de Costa Barcelona, Sitges destaca en presència en touroperació en els productes de sol i platja, i en el segment LGBT (Lèsbic, Gay, Bisexual i Transsexual), i genera també una gran presència a les xarxes socials en relació a la província de Barcelona.

Amb la finalitat de cercar noves fórmules de promoció, intercanvi d'experiències i plantejament de nous projectes, l'Agència de Promoció Turisme de Sitges gestiona a la World Travel Market reunions amb representants d'institucions públiques i privades. Les trobades permeten discutir les últimes tendències de la indústria turística i establir properes accions comercials. Aquesta estratègia té com a objectiu mantenir i augmentar la presència de la marca Sitges a les xarxes socials i a la premsa adreçada al mercat britànic, captar nous clients i incidir en el turisme de citybreaks per a que Sitges es beneficiï de la proximitat amb Barcelona ciutat.

Catalunya és el cinquè destí més popular pel turista britànic i Espanya el primer destí preferent, seguit de França i els Estats Units, segons dades facilitades per l'Institut d'Estudis Turístics – Turespanya (Frontur), pel Centre de Promoció Turística de Londres i per la Diputació de Barcelona. Atractius com el sol i la platja, la cultura, el turisme actiu, la gastronomia o el turisme familiar són els principals productes demandats pel turista britànic. Internet s'ha posicionat actualment com el principal canal de compra del mercat anglès, seguit de la touroperació i les agències de viatge.

Segons un estudi de la Diputació de Barcelona, el turista britànic gaudeix d'una estada mitjana a la cosota de la província de quatre a set dies, té una mitjana d'edat entre els 30 i els 45 anys, i un 60% dels visitants són homes. El 75% ve en avió i té una despesa mitjana per turista de 86,20€.