Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

La regidoria de Promoció Econòmica visita Platja d’Aro per conèixer l’experiència de l’associació d’empresaris d’aquesta localitat

La regidoria de Promoció Econòmica visita Platja d’Aro per conèixer l’experiència de l’associació d’empresaris d’aquesta localitat
La regidoria de Promoció Econòmica visita Platja d’Aro per conèixer l’experiència de l’associació d’empresaris d’aquesta localitat
La nova Associació de comerciants de Sitges s’està organitzant amb el suport de l’Ajuntament de Sitges. El mes de març es presentarà amb la voluntat de sumar la màxima representació de botiguers i empresaris locals.

Sitges presentarà el proper mes de març la nova associació de comerciants. L’Ajuntament de Sitges està donant suport a un grup de botiguers, que han començat a crear la nova agrupació amb la voluntat d’aplegar comerços i també empresaris locals.

Per conèixer altres models i experiències relacionades amb el comerç, una delegació de l’Ajuntament de Sitges, encapçalada pel regidor de Promoció Econòmica, Guillem Escolà, i una representant del nou ens associatiu, Maria Laura Ramenzoni, van visitar dijous passat el municipi de Platja d’Aro, atenent a la petició que havia fet el grup de comerciants impulsors del nou ens a Sitges. Aquesta població turística de la Costa Brava, amb característiques semblants a les de Sitges, compta amb un model de comerç d’èxit basat en la unió dels comerciants, la realització d’activitats al llarg de l’any amb la col·laboració del consistori i la implicació dels comerciants, empresaris i hotelers de la zona. 

Per al regidor de Promoció Econòmica de Sitges, Guillem Escolà, “hem cregut interessant analitzar altres models comercials com el de Sant Cugat i ara hem pogut conèixer el de Platja d’Aro”. Segons Escolà, “la unió del sector és fonamental davant dels reptes que han de fer front actualment els comerciants com és el comerç electrònic, el preu alt dels lloguers i l’elevada rotació dels negocis que això genera, entre d’altres qüestions”.

Durant la trobada, van poder copsar l’experiència de l’Associació d’Empresaris (ADEM) Castell-Platja d’Aro i S’Agaró, fundada l’any 1977, que compta amb la col·laboració de l’Ajuntament d’aquest municipi turístic del Baix Empordà. També es va dur a terme una reunió tècnica a l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro amb la presència del regidor de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro, Joan Barceló, i membres de l’ADEM encapçalats pel president de l’associació Manel Canadell. Durant la jornada es visitar la seu de l’ADEM Castell-Platja d’Aro i S’Agaró per conèixer les experiències i les estratègies que millor funcionen, les dificultats inicials de l’associació i el seu dia a dia per dinamitzar l’activitat econòmica.

L’ADEM, amb més de 40 anys d’experiència, compta amb 188 socis. Amb el pas del temps s’ha anat adaptant a les necessitats del comerç local amb un turisme costaner, una alta rotació de comerços i amb una elevada presència de turistes estrangers i nacionals.

El pla d’actuació de l’ADEM inclou un gran nombre d’accions de dinamització comercial al llarg de l’any. Per dinamitzar el comerç, ha dut a terme la implantació de targetes de fidelització i l’edició de cupons descompte amb la col·laboració de comerços, restaurants i serveis de Castell-Platja d’Aro i S’Agaró que es distribueixen entre els hotels associats.

 

Antecedents de Sitges

L’any 2017 es va dissoldre la Federació de Comerciants i Empresaris de Sitges, l’ens que aglutinava les diverses associacions de comerciants, després de 13 anys d’activitat.

El març del 2020 està prevista la fundació del nou ens associatiu per contribuir a dinamitzar l’activitat comercial de la vila amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sitges i amb l’objectiu que el comerç “esdevingui un referent singular” i aporti “un valor afegit per a residents, turistes i visitants a través d’una experiència vivencial creant sinèrgies amb els esdeveniments culturals per exemple de la vila”, com defineix el regidor de Promoció Econòmica, i afegeix que “comprar a Sitges ha de ser un valor que no es podrà trobar mai a Internet”.