Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

L'Ajuntament prepara ajuts a les empreses i autònoms per a l’ocupació i l’activitat productiva per fer front als efectes econòmics del coronavirus

La regidoria de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Sitges prepara ajuts específics per a autònoms i per a les empreses amb la voluntat de minimitzar els efectes de la pandèmia sobre l’economia. Aquests ajuts es presenten al proper ple que tindrà lloc el 15 d’abril.

La regidoria de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Sitges treballa amb nous paquets de mesures per lluitar contra els efectes derivats del coronavirus sobre l’economia local.

Amb la voluntat d’alleugerir el sector econòmic a causa de l’aturada de l’activitat per l’estat d’alarma, el regidor de Promoció Econòmica, Guillem Escolà, explica que “ara presentem un primer paquet d’ajudes adreçades a les empreses i als autònoms per ajudar amb les despeses de la contractació de personal, així com per contribuir també amb les despeses en el rebut dels autònoms”. Escolà destaca que “creiem que és important en aquests moments posar tots els esforços de manera transversal per oferir un ajut als autònoms i empresaris que tenen despeses de lloguer o d’hipoteca del local comercial i dels subministraments per ajudar-los a superar aquests moments d’aturada d’activitat econòmica i després poder-la reactivar. Tenim dades que ens confirmem que un 71% dels comerciants no han pogut negociar el lloguer amb els propietaris dels locals comercials i que un 97% no ha pogut ajornar o negociar els subministraments”. El regidor de Promoció Econòmica afegeix també que “estudiem engegar noves mesures per a la reactivació de l’economia i el consum local per després del postconfinament pensant sobretot en els establiments que s’han vist obligats a tancar”.

L’Ajuntament de Sitges vol posar en marxa dues primeres línies de treball. La primera línia de treball inclou dues ajudes. Potenciar la contractació de persones i la segona ajudar als autònoms a consolidar els seus projectes. Aquests ajuts estaven previstos abans de l’emergència de la covid-19 i ara, arran de la situació actual, s’han adaptat i es presentaran en el proper ple ordinari, el 15 d’abril.

 

Primera línia de treball

 

AJUDES PER A LA CONTRACTACIÓ

D’una banda, les subvencions de millora en la qualitat de contractació de les persones han adaptat les bases previstes tenint en compte la situació en què es troben. En aquesta subvenció s’especifiquen dos períodes diferenciats:

  • Contractes realitzats entre el 7/07/2018 i el 30/10/2019 han de tenir una durada mínima de 6 mesos.

En aquest cas els contractes a subvencionar en el període que hi havia unes millors condicions econòmiques, hauran de ser d’un mínim de sis mesos de durada.  

 

  • Contractes realitzats entre l’1/11/2019 fins al 14/09/2020, han de tenir una durada mínima de 3 mesos.

En aquest període, que comprèn la temporada baixa en la contractació i la crisi motivada per la situació de la Covid-19, la durada mínima dels contractes es reduirà a més de 3 mesos.

 

A l’hora de valorar les sol·licituds, hi haurà una puntuació extraordinària per a aquells contractes realitzats que estiguin vigents en el moment del decret d’estat d’alarma i que continuïn l’activitat laboral un cop finalitzi el confinament. D’aquesta manera, la regidoria de Promoció Econòmica vol valorar l’esforç de les empreses que han mantingut les contractacions de les persones de la seva plantilla malgrat les dificultats que s’han generat.  

Totes aquelles empreses que hagin contractat a persones del 7 de juliol del 2018 fins el 14 de setembre del 2020 amb contractes superiors a sis o tres mesos de durada segons els dos períodes subvencionables, podran optar a una subvenció malgrat hagin hagut d’interrompre l’activitat laboral a causa d’un ERTO, sempre i quan aquests contractes es reprenguin un cop finalitzi el tancament obligatori de les empreses per l’estat d’alarma pel coronavirus

 

AJUDES ALS AUTÒNOMS

L’altra subvenció d’ajuda als professionals i nous empresaris està destinada a consolidar els projectes iniciats durant el període del 2015 al 2019 i que han exercit la seva activitat econòmica per un període mínim de 12 mesos fins a l’actualitat de manera ininterrompuda, exceptuant el temps que duri l’estat d’alarma pel coronavirus. Així, si fins ara es consideraven els tres primers anys els decisius per consolidar un projecte empresarial, ara s’han canviat les bases de la subvenció per ampliar el període fins als 5 anys donant marge per als negocis que s’han vist durament afectats amb la crisi de la covid-19 perquè puguin reprendre l’activitat un cop s’acabi l’estat d’alarma.

També es dóna una puntuació específica per l’esforç dels professionals autònoms que hagin mantingut l’activitat econòmica durant el període d’estat d’alarma, malgrat no estar declarats com a serveis essencials.

 

Segona línia de treball

La segona línia de treball de la regidoria de Promoció Econòmica estudia ajuts específics per la situació de la covid-19 tant a curt com a mitjà termini. En aquest àmbit la primera mesura, que s’està preparant presentar-la d’urgència en el proper ple del mes d’abril, serà la subvenció per al pagament de lloguer o hipoteca i els subministraments en els establiments dedicats a activitats de les quals se n’ha decretat el tancament per la crisi del coronavirus i que han hagut de continuar realitzant aquests pagaments.

Les mesures, impulsades per l’Ajuntament de Sitges, seran complementàries a les presentades per la Generalitat de Catalunya i l’estat.

Mesures complementàries

Les mesures que es presenten ara des de Promoció Econòmica complementen les mesures extraordinàries ja adoptades per l’Ajuntament de Sitges pel que fa al cobrament d’impostos i taxes amb l’objectiu també de contribuir a minimitzar l’impacte econòmic del coronavirus en les famílies, els autònoms i les empreses de Sitges.

Entre les mesures destaquen l’aturada del cobrament de les quotes de determinats serveis municipals adreçats a les famílies que no s’ofereixen donada la situació actual com l’Escola Municipal de Música, les llars d’infants o la piscina municipal. El paquet de mesures inclou també l’aturada del cobrament de taxes del teixit empresarial o comercial, com les llicències d’obres, l’ocupació de via pública, terrasses o mercats. També s’allarga el termini de cobrament d’impostos amb una major incidència en les economies familiars. A més d’aquesta aturada, per a aquells establiments que hagin hagut d’aturar la seva activitat a casua del decret durant el periode d’alarma, l’ajuntament no cobrarà aquestes taxes durant aquest periode de temps.

El nou calendari fiscal inclou l’ajornament de l’IBI, l’impost als vehicles de tracció mecànica o la taxa de residus comercials, entre d’altres. Amb aquestes mesures, l’Ajuntament ajorna el cobrament d’un total de 15 milions d’euros.

Promoció Econòmica informa de les ajudes de la Generalitat i l’estat

Des que es va decretat l’estat d’alarma, la regidoria de Promoció Econòmica informa sobre els ajuts que les diferents administracions públiques van publicant dirigits tant a les empreses, com a autònoms i persones treballadores. Totes les mesures s’actualitzen i es poden consultar permanentment a través de la pàgina web municipal https://www.sitges.cat/serveis/promocio-economica/ajudes-covid-19.

Tota aquesta informació s’ha enviat per correu electrònic tant a les empreses com als usuaris de la borsa de treball i aquest dilluns, 30 de març, s’ha fet una videotrucada amb els representants de les associacions empresarials per mantenir-los informats i copsar quines són les seves necessitats i els seus dubtes.

L’Ajuntament també ha posat en marxa el servei de l’OAC360º que ofereix tres canals de suport:

  • A través del telèfon (930267225) de dilluns a divendres en horari ininterromput de 08.00 h a 20.00 hores. Aquest servei ofereix acompanyament per resoldre al moment qualsevol tipus de dubte o incidència en la presentació d’escrits i la realització de tràmits electrònics a la Carpeta ciutadana de l’Ajuntament de Sitges. Aquest servei dóna l’opció a una possible connexió remota a l’equip en qüestió, sempre i quan sigui necessària per a la resolució satisfactòria de la incidència.
  • Mitjançant el correu electrònic (oac360@sitges.cat). La ciutadania pot escriure per correu les seves consultes, que seran respostes per un tècnic del servei.

 

Algunes ajudes de la Generalitat pel coronavirus

  • Ajut de fins a 2.000 euros per a aquells treballadors autònoms que acreditin una reducció dràstica de la seva facturació o que s’han vist obligats a tancar el negoci a causa de les mesures de contenció del coronavirus. Es podrà demanar a partir de l’1 d’abril de forma telemàtica.
  • Reducció del 50% del cànon de l’aigua fins al 31 de maig
  • 000 milions d’euros per a pimes
  • Moratòria de la taxa turística
  • Ajudes tributàries a pimes i autònoms

Algunes ajudes de l’Estat

  • Obertura de línies de crèdit
  • Bonificació del 50% de les quotes empresarials a la seguretat social, entre d’altres.
  • 000 Milions d’euros per a pimes
  • Moratòria en el pagament d’hipoteques per a les famílies més afectades

 

Tramitació d’ajudes

La tramitació de cada ajut s’ha de realitzar a través de l’administració competent (Generalitat o Estat espanyol). El servei d’atenció a l’empresa ha habilitat, tanmateix, una adreça de correu per resoldre dubtes de tipus genèric: serveisempresa@sitges.cat.

Per a consultes més específiques es poden consultar a Node Garraf i la Generalitat.

 

Servei per a empreses de Node Garraf

agenciadesenvolupament@nodegarraf.cat i el telèfon  93 810 0722

 

Generalitat de Catalunya

Finestreta Única Empresarial de la Generalitat de Catalunya a la web de Canal Empesa http://canalempresa.gencat.cat