Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

S’inicia el curs d’auxiliar de cuina en el marc del ‘Projecte Singulars’

La formació s’adreça a persones d’entre 16 i 29 anys, que es troben en situació d’atur. Els cursos d’Auxiliar Community Manager i Auxiliar de vendes a través d’internet començaran el dilluns 11 d’abril.

14 joves, d’entre 16 i 29 anys de Sitges i Sant Pere de Ribes, han començat el curs d’auxiliar de cuina en el marc d’una nova edició del ‘Projecte Singulars’. Aquest programa ofereix cursos formatius amb l’objectiu que puguin incorporar-se al mercat laboral, o bé, tornar als estudis. Els alumnes han iniciat les classes a la Finca Mas Solers de Sant Pere de Ribes, on poden veure i treballar en una cuina gran per acollir un gran volum de serveis. Aquesta formació especialitzada finalitzarà l’1 de juny i després faran 80 hores de pràctiques en empreses del sector de la comarca.  

La resta de cursos, d’Auxiliar Community Manager i d’Auxiliar de vendes a través d’internet començaran el dilluns 11 d’abril i finalitzaran a mitjans de juny. Posteriorment, faran les pràctiques a empreses de la comarca del Garraf. Els participants al curs d’Auxiliar Community manager podran aprendre la gestió de les xarxes socials de les empreses, posicionar-les, com comunicar-se a internet i atenció al client, entre d’altres aspectes. Pel que fa als joves inscrits al curs d’Auxiliar de vendes a través d’internet, adquiriran coneixements sobre atenció al client, gestió de vendes mitjançant internet, màrqueting digital i habilitats comercials. 

La regidoria de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Sitges coordina l’orientació laboral, la formació i l’acompanyament amb els joves fins a l’octubre d’aquest any. Aquestes activitats es desenvolupen al Centre d’Iniciatives Econòmiques de Sitges (CIES) Nivell 10 amb accions d’assessorament individualitzat, professional i d’emprenedoria i formacions complementàries.

El projecte Singulars, treballat conjuntament amb altres municipis de la comarca del Garraf, posa a l’abast del joves formació, pràctiques en empreses i, també, orientació i suport a la cerca de treball. En total en àmbit comarcal s’atendrà 100 joves, dels quals 20 són de Sitges, 60 de Vilanova i 20 de Sant Pere de Ribes.

El projecte Singulars forma part d’un programa Comarcal, liderat per l’Institut Municipal d’Educació i Treball de Vilanova i la Geltrú (IMET), amb els Ajuntaments de Sitges i Sant Pere de Ribes. A Vilanova es faran 4 formacions més: Auxiliar de comerç, Auxiliar administratiu/va, Auxiliar de cambrer/a, i també, Auxiliar en electricitat i electrònica. .

El projecte Singulars està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, cofinançat pel Fons Social Europeu en el marc de la Iniciativa d’Ocupació Juvenil i per fonts de la Conferencia Sectorial de Empleo y Asuntos Laborales.