Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

Sitges convoca el conjunt de la professió de la comunicació en una triple cita

El Sitges Next, els Premis Impacte i la Nit de la Comunicació se celebren els dies 7 i 8 de juny

El sector de la comunicació se citarà a Sitges els dies 7 i 8 de juny en la triple cita del festival Sitges Next, els Premis Impacte i la recuperada Nit de la Comunicació. Tots tres esdeveniments han confluït en dues jornades, amb l’objectiu d’atraure el conjunt de la professió en un univers, en el qual confluiran les ponències i diàlegs, els reconeixements a campanyes i trajectòries i la trobada social del sector. L’Ajuntament de Sitges, el Sitges Next i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya han traçat una aliança per a sumar sinergies i situar Sitges com el pol d’atracció del sector de la comunicació i el món audiovisual.

En l’acte de presentació del Sitges Next, celebrada avui, el regidor de Promoció Econòmica, Guillem Escolà, ha destacat l’aposta del municipi per atraure produccions, rodatges i el conjunt de la professió. Escolà ha posat l’accent en el salt i el creixement registrat pel municipi com a destinació de rodatges audiovisuals: l’any passat se’n van realitzar 198, un 23% més que l’exercici anterior.

Guillem Escolà ha destacat que Sitges “està esdevenint una de les referències del món audiovisual del sud d’Europa”, gràcies a l’atracció de rodatges, l’organització d’esdeveniments (com els Festivals de Cinema i el Sitges Next, a més de la Nit de la Comunicació) i el projecte per convertir la fàbrica de Vallcarca en un hub audiovisual i tecnològic, que atregui productores, companyies i estudis universitaris del sector.

Per la seva part, Xavier Duran, ha presentat la vuitena edició del certamen, que enguany té la intel·ligència artificial i els seus efectes en la comunicació i la professió com un dels eixos dels diàlegs i ponències. Duran ha subratllat que “el Next, en tant que festival d’innovació en comunicació i creativitat, és molt estratègic des de molts àmbits: els professionals i els estudiants tenen accés a uns ponents que difícilment els pots trobar en altres lloc”. El Sitges Next se celebra al Casino Prado amb entrada lliure als professionals. Cal reserva prèvia en aquesta pàgina.

El festival presenta en sessions de matí i tarda, els dies 7 i 8, fins a 25 ponències, estructurades en diàlegs, xerrades i presentacions de casos. El programa inclou professionals amb notable projecció internacional com Ferran López, Enric Soldevila, Joakim Borgström, Anna Roca o Beatriz Martín.

El Sitges Next 2023 també inclou enguany l’espai Más Mujeres Creativas en Sitges Next, fruit de l’aliança amb aquesta plataforma, que té com a objectiu establir un cartell paritari. L’espai presenta Next at Next, un format on tres creatives de reconegudes trajectòria (Eva Conesa, Eva García i Emma Pueyo) presenten tres talents en projecció (Maria Agúndez, Belén Hijonar i Maria Cabré, respectivament).

Coincidint amb la celebració del Sitges Next, el mateix Teatre del Prado acull el dia 8 els Premis Impacte i la celebració de la Nit de la Comunicació, convocades pel Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i el mateix Ajuntament. Carles Ortet, director de l’esdeveniment, ha presentat la doble cita i ha ressaltat que “serà el punt de trobada que el conjunt de la professió estava esperant”.

La gala dels Impacte, presentada per Arturo Valls, està plantejada com un espectacle on es donaran la mà el reconeixement a campanyes i trajectòries, amb la reivindicació del sector, amb l’objectiu que Catalunya torni a ser puntera en aquest àmbit. L’acte compta amb la col·laboració activa de la Generalitat de Catalunya.

Als Premis Impacte hi opten més 200 campanyes, valorades per una desena de jurats diferents. Els guanyadors es coneixeran a la mateixa nit

 

Programació Sitges Next 2023

Casino Prado Suburense (carrer Francesc Gumà, 6-14)

 

Dimecres, 7 de juny. Matí (saló – teatre):

9.30 h – 10 h

Inauguració

Xavier Duran, director del Festival
Aurora Carbonell, alcaldessa e.f. de Sitges

 

10.05 h – 10.35 h

Crims Experience. Per què matem?

Dani Ebo
Zoopa Smart Agency

 

10.35 h – 11.05 h

Unleashing the power of AI Metrics, Audience and Content Curation

Pablo Filomeno
Feeder

 

11.10 h – 11.40 h

Pensar en el canvi

Anna Roca
Proximity Barcelona

 

11.45 h – 12.15 h

El tràgic cas de l’agència destruïda per la IA

Carles Ortet
Zoopa Smart Agency

 

12.20 h – 12.50 h

Taula Rodona: Panic, don’t panic

Ramón Castillo, Dani Ebo, Cesc Caparrós,
Natalia Mirapeix (Más Mujeres Creativas).
Modera: Camil Roca

 

12.55 h – 13.25 h

No sóc un robot

Ana Luna
Media.monks Madrid

 

 

Dimecres, 7 de juny. Tarda (saló – teatre):

16 h – 16.30 h

236.037.160 raons per seguir innovant

Camil Roca
K1000

 

16.30 h – 17 h

Metamorfosi

Marta Llucià
Martians Creativity
Más Mujeres Creativas en Sitges Next

 

17 h – 17.30 h

La intel·ligència artificial ensopegarà també dues vegades amb la mateixa pedra?

Natalia Mirapeix
Directora Creativa
Más Mujeres Creativas en Sitges Next

 

17.30 h – 18 h

Brands, contents & entertainment. El poder de la colaboración

Pablo Muñoz
CØLLAGE

 

18 h – 18.30 h

De la IA a la IE: inteligencia,

artificialidad y emoción

Gabriel García de Oro
Ogilvy Barcelona

 

Dijous, 8 de juny. Matí (saló – teatre):

9,30 h – 10 h

Ai, Ai, Ai. Dolor i glòria de la Intel·ligència Artificial

Ramón Castillo
Director Creatiu

 

10.05 h – 11 h

Next at Next. Más Mujeres Creativas en Sitges Next

Eva Conesa introducing Maria Agúndez
Elena García introducing Belén Hinojar
Emma Pueyo introducing Maria Cabré

 

11 h – 11.30 h

L’art de complicar-se la vida

Ferran López
Director Creatiu

 

 

11.30 h – 12 h

Live more than Twise

Joakim Borgström ‘JAB’
Co-founder of Wisepunk, the creator of Twise.ai

 

12 h – 12.30 h

Enemic públic número 1

Enric Soldevila
Director Creatiu

 

12.30 h – 13 h

IA generativa: canviant el joc

Beatriz Martín Varcarcel
BBDO España

 

13 h – 13.30 h

Taula Rodona: Qui mana aquí?

Albert Fradera, Beatriz Martín, Joakim Borgström i Josep Maria Ganyet
Modera: Carles Ortet

 

13.30 h – 14 h

Educant les marques

Muntsa Dachs
Directora d’Estratègia

 

Dijous, 8 de juny. Tarda (Sala Jofre Vilà):

16 – 16.30 h

Riure és bo

Jordi Egea

 

16.30 – 17 h

Think. Make. Solve

Hanzo

 

17 – 17.30 h

Designing the uniqness

Lúcid

 

17.30 – 18.30 h

Sold out: eficiència en comunicació i venda

Cesc Caparrós
Grupo Account Director a PS21 Barna