Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

Sitges es promociona entre les empreses organitzadores de reunions més importants del Regne Unit

La presència del Sitges Convention Bureau i el Melià Sitges al Confec Red 2013 serveix per atraure al municipi reunions internacionals.

El programa de l'Agència de Promoció Turisme de Sitges, Sitges Convention Bureau (Sitges CB), i l'hotel Melià Sitges han estat presents al Confec Red 2013, celebrat a Dubai del 7 al 9 de febrer. Aquesta trobada professional del sector de Reunions i Incentius, organitzada per Mc Lean Events, va reunir 74 representants de les empreses organitzadores de reunions de turisme de negocis més importants del mercat britànic. Aquesta ha estat la quarta vegada que el Sitges CB participa en la trobada i, per segon any, ha anat acompanyat de l'empresa associada, Melià Sitges.

A Sitges les reunions internacionals representen al voltant del 50% de l'activitat turística. D'aquest, un 12% pertany a reunions realitzades per empreses organitzadores del Regne Unit. A més, el turisme de negocis és el segment més important per a la desestacionalització de la temporada turística, ja que l'activitat empresarial es concentra fora dels mesos d'estiu. Els mesos de març, maig, juny, setembre i octubre són els que concentren el major número de reunions. A l'Estat espanyol, el turisme de negocis genera l'11% de la despesa turística estrangera.

Durant el Confec Red s'han realitzat entrevistes professionals i activitats de Teambuilding amb equips composats aleatòriament per compradors i venedors. A més, durant aquests dies s'estableixen i consoliden vincles amb clients potencials. En aquest context, el Sitges CB va realitzar un total de 21 entrevistes amb representants de les agències més significatives del Regne Unit com Carlson Wangonlit Travel, Global Cynergies, Grass Roots, HelmsBriscoe, Zibrant i Biomed Central entre d'altres.

La majoria dels organitzadors britànics de reunions empresarials coneixien Sitges i, en un 50% dels casos, les agències han programat la localitat com a complement a Barcelona. Tot i que l'actual recuperació econòmica del Regne Unit és estable, continua la tendència de les empreses per realitzar reunions més curtes, en destinacions més pròximes i encara amb una gran contenció pressupostària.

El Sitges CB també va participar en un workshop que va reunir 74 compradors i 142 proveïdors i que va servir per perfilar Sitges com una destinació alternativa a Barcelona. En aquest sentit, diverses empreses britàniques han confirmat que proposaran Sitges com a destinació principal per acollir grups superiors a les 100 persones.


15ª edició Saló Mahana Tolouse 2013

Donada la importància estratègica del mercat francès com a un dels principals focus emissors de visitants de turisme vacacional a la província de Barcelona, Sitges ha estat present a la 15ª edició del Saló Mahana Toulouse 2013, celebrat aquest mes de febrer. Turisme de Sitges participa sota el paraigua de Diputació de Barcelona i a l'estand de l'Agència Catalana de Turisme.

El Mahana Toulouse ha servit com a plataforma per oferir informació sobre Sitges amb l'objectiu de fidelitzar i potenciar el turisme procedent del sud de França. El turisme francès suposa la xifra més alta de visitants internacionals després del mercat britànic.

Els visitants a la fira interessats en Sitges han consultat principalment qüestions relacionades amb la gastronomia, la cultura, l'oferta de sol i platja, el senderisme i també el turisme escolar.

El Saló Mahana és visitat per milers de famílies que planifiquen les seves vacances. Aquesta edició el Saló ha rebut la visita de més de 20.000 persones, principalment parelles de mitjana i tercera edat, i famílies. Es tracta d'un certamen de turisme genèric dirigit al públic final. Annex a la fira aquest any s'ha celebrat el Saló Sèniors de Toulouse que té l'objectiu de complementar l'oferta turística del Saló i de captar una clientela suplementària per ambdós esdeveniments.