Sitges participa en una prova pilot pionera de mediació de consum
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Sitges ha participat, entre el mes de desembre de 2024 i l’abril de 2025, en un prova pilot de mediació de consum impulsada per la Diputació de Barcelona, per tramitar els casos de reclamació més complexes per la seva matèria, quantia o dificultat de gestió amb les empreses reclamades. El procés a Sitges s’ha tancat amb un total d’11 expedients traslladats a la Diputació, dels 73 iniciats durant aquest període. Dels 11 expedients, 6 fan referència a reclamacions relacionades amb subministraments bàsics (electricitat, gas i telefonia), 1 a una compra realitzada a distància amb una empresa situada fora de l’àmbit europeu, 3 a estafes bancàries i 1 a un defecte de fabricació en el sector de l’automoció.
Aquest projecte pilot s’ha dissenyat per donar resposta a situacions en què la mediació local no pot garantir una gestió efectiva per manca de recursos o per la naturalesa del conflicte. Els municipis participants en aquesta prova pilot han estat Sitges, Castelldefels, Montgat, Sant Just Desvern, Sant Cugat del Vallès i Sant Vicenç dels Horts. El projecte ha permès complementar la tasca del servei local amb el suport tècnic i jurídic de l’ Àrea de Suport de Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona.
El regidor de Promoció Econòmica, Albert Oliver-Rodés, ha assegurat que "per a Sitges és molt important haver estat escollida per participar en aquesta prova pilot, perquè demostra la confiança en el nostre servei i ens permet reforçar l’atenció a les persones consumidores. Sovint ens trobem amb casos difícils de gestionar des de l’àmbit local, i tenir el suport de la Diputació és un recurs molt valuós”. El regidor ha destacat que “aquesta col·laboració ens ajuda a millorar l’eficiència i la resposta davant situacions complexes”
Després del període d’anàlisi, la Diputació de Barcelona avaluarà la prova per tal de valorar la seva aplicació a altres municipis de la Xarxa Local de Consum.