Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

Sitges participa en una prova pilot pionera de mediació de consum

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Sitges ha participat durant quatre mesos en una prova pilot de mediació de consum impulsada per la Diputació de Barcelona, adreçada a donar suport als serveis locals davant casos de reclamació especialment complexos. Sitges ha traslladat un total d’11 expedients.

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Sitges ha participat, entre el mes de desembre de 2024 i l’abril de 2025, en un prova pilot de mediació de consum impulsada per la Diputació de Barcelona, per tramitar els casos de reclamació més complexes per la seva matèria, quantia o dificultat de gestió amb les empreses reclamades. El procés a Sitges s’ha tancat amb un total d’11 expedients traslladats a la Diputació, dels 73 iniciats durant aquest període. Dels 11 expedients, 6 fan referència a reclamacions relacionades amb subministraments bàsics (electricitat, gas i telefonia), 1 a una compra realitzada a distància amb una empresa situada fora de l’àmbit europeu, 3 a estafes bancàries i 1 a un defecte de fabricació en el sector de l’automoció.

Aquest projecte pilot s’ha dissenyat per donar resposta a situacions en què la mediació local no pot garantir una gestió efectiva per manca de recursos o per la naturalesa del conflicte. Els municipis participants en aquesta prova pilot han estat Sitges, Castelldefels, Montgat, Sant Just Desvern, Sant Cugat del Vallès i Sant Vicenç dels Horts. El projecte ha permès complementar la tasca del servei local amb el suport tècnic i jurídic de l’ Àrea de Suport de Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona.

El regidor de Promoció Econòmica, Albert Oliver-Rodés, ha assegurat que "per a Sitges és molt important haver estat escollida per participar en aquesta prova pilot, perquè demostra la confiança en el nostre servei i ens permet reforçar l’atenció a les persones consumidores. Sovint ens trobem amb casos difícils de gestionar des de l’àmbit local, i tenir el suport de la Diputació és un recurs molt valuós”. El regidor ha destacat que “aquesta col·laboració ens ajuda a millorar l’eficiència i la resposta davant situacions complexes”

Després del període d’anàlisi, la Diputació de Barcelona avaluarà la prova per tal de valorar la seva aplicació a altres municipis de la Xarxa Local de Consum.