Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

Sitges se suma al Dia Mundial de les Persones Consumidores

Coincidint, avui 15 de març, amb aquesta commemoració, l’Ajuntament de Sitges vol divulgar els serveis públics municipals de consum que estan a l’abast de la ciutadania per defensar els seus drets com a persones consumidores. A partir de l’11 d’abril, l’OMIC ampliarà el seu servei per oferir-lo dos dies a la setmana amb cita prèvia.

Un any més, coincidint amb el Dia Mundial de les Persones Consumidores, el 15 de març, l’Ajuntament de Sitges se suma a la campanya impulsada per la Diputació de Barcelona per explicar a la ciutadania els serveis públics municipals de consum que contribueixen a prevenir conflictes de consum.

L’Ajuntament ofereix el servei públic gratuït de l’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC) per informar i assessorar a les ciutadanes i als ciutadans quan es troben amb un problema per poder defensar els seus drets com a consumidors. Per rebre informació o bé presentar reclamacions, queixes o denúncies cal demanar cita prèvia per anar a l’OMIC, que actualment està situat a les instal·lacions de l’OAC (C/Nou, 12).

Aquest servei intervé en els conflictes que puguin sorgir entre les persones consumidores i les empreses per trobar una solució. Es tracten així consultes, queixes, reclamacions sobre articles (productes) o serveis adquirits o prestats i que no han tingut el resultat previst.

 

Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC)  

  • Atenció individualitzada amb cita prèvia
  • Lloc: C/ Nou, 12 (a les mateixes instal·lacions de l’OAC)
  • Telèfons per concertar visites o per a més informació: 93 811 48 04 / 93 811 76 00
  • Dia: dimecres
  • Horari: a partir de les 10 h i fins a les 14 h
  • Correu electrònic: omic@sitges.cat

 

Temes que atén:

  1. Subministres bàsics : aigua, electricitat, gas, telefonia i internet
  2. Transport i mobilitat: Aparcament, avió, tren, vaixell, vehicles
  3. Turisme, restauració i oci : allotjaments turístics, bars i restaurants, compra d’ entrades per a espectacles, contractació de viatges
  4. Productes financers i assegurances: assegurances, clàusules abusives, serveis financers
  5. Compres: canvis i devolucions, compres a distància, etiquetatge d’ aliments i productes industrials, garantia de productes, mitjans de pagament, preus, protecció de dades, rebaixes, vendes a domicili.
  6. Serveis de reparació: reparació d’ electrodomèstics, reparació de productes i serveis a domicili, Reparació de vehicles, Tintoreries.
  7. Habitatge: Compra d’ habitatge, Lloguer d’ habitatge, reformes d’ habitatge

 

La regidoria de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Sitges té previst a partir de l’11 d’abril ampliar el servei d’atenció individualitzada de l’OMIC. Així es passarà a oferir aquest servei dos dies a la setmana amb cita prèvia (dilluns i divendres), amb horaris nous (que encara estan pendents de definir).

 

Dia Mundial del Consumidor

El Dia Mundial del Consumidor es va instaurar l'any 1983 per l'ONU per consolidar la celebració del moviment consumidorista que recordava el discurs del president John F. Kennedy davant el Congrés dels Estats Units d'Amèrica el 15 de març de 1962, animant a les institucions a regular i protegir els drets de les persones consumidores. 

Des de l'any 2011 la Diputació de Barcelona i els municipis de la demarcació organitzen una campanya comunicativa conjunta adreçada a la ciutadania per commemorar aquesta jornada.

Galeria d'Imatges