Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

Turisme de Sitges comença les accions promocionals adreçades a l’estiu 2013

Durant els propers dies visitaran Sitges periodistes i touroperadors provinents de diferents mercats internacionals per donar a conèixer la destinació cara a la temporada vinent.

L'Agència de Promoció Turisme de Sitges ha iniciat diferents accions per promocionar la destinació en diversos mercats i segments, cara a la temporada turística 2013. L'objectiu és mostrar els diferents atractius turístics del municipi  per tal que, d'una banda, es donin a conèixer o potenciïn en mitjans de comunicació especialitzats, i de l'altra, els agents de viatge visquin en primera persona una estada a Sitges, perquè després l'ofereixin als seus clients.

Un dels mercats turístics emergents és l'asiàtic, i en aquesta línia, els propers dies s'atendran 2 viatges. El 19 de setembre seran a Sitges 8 touroperadors provinents de Beijing i Shangai; i els dies 7 i 8 d'octubre, 6 periodistes de Singapur, Hong Kong i Canton. Es tracta de 2 viatges organitzats per l'Agència Catalana de Turisme que volen mostrat l'oferta gastronòmica i cultural de Catalunya. Durant els mesos d'estiu, del total de persones ateses a l'Oficina d'Informació Turística de Sitges, els asiàtics han significat el 2,69%.

Segons dades de Turisme de Sitges, els últims estius el francès és el turista internacional majoritari ja que representa el 14,49% del total de les persones ateses a l'Oficina d'Informació Turística, i per aquest motiu se segueix aposant per créixer dins d'aquest mercat. Recíprocament, els agents de viatges francesos també mostren interès en conèixer més profundament Catalunya i així, touroperadors francesos, especialitzats en viatges culturals, visitaran la vila el 5 d'octubre de la mà de Turespaña, l'Agència Catalana de Turisme i la Diputació de Barcelona.

Un total de 20 periodistes espanyols i alemanys, agrupats en dos viatges diferenciats, seran també a Sitges entre el 5 i el 8 d'octubre. En tots dos casos venen motivats pel Sitges Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, la gastronomia mediterrània, el llegat dels americanos i les activitats que pot oferir Sitges al turista. Els dos viatges són organitzats per l'Agència Catalana de Turisme.

Aquest tipus d'accions són molt importants per a Sitges perquè la unió d'esforços de diverses institucions fan possibles aquestes activitats promocionals. Des de l'Agència de Promoció Turisme de Sitges, es treballa per oferir programes atractius amb l'objectiu que Sitges sigui una de les parades escollides d'aquests recorreguts que visiten varis punts del territori. L'Agència de Promoció Turisme de Sitges col·labora en l'organització de tots ells.

A nivell de fires, Sitges a través de 'Barcelona és molt més', el lema que promociona el turisme a les comarques de Barcelona, és present a la Fira Leisure de Moscou, del 19 al 22 de setembre. L'Agència Catalana de Turisme hi participa amb un estand institucional que farà d'amfitrió a les diferents marques turístiques de Catalunya. L'accés a aquesta fira significa arribar a un mercat turístic que compta amb un gran potencial de creixement.