El parc de Can Robert esdevindrà un refugi climàtic aquest 2025
El Parc de Can Robert es transformarà en un espai de refugi climàtic a finals d’aquest any, un cop completades les obres d’adequació que està previst que comencin a finals d’agost, després de la Festa Major de Sant Bartomeu. La Junta de Govern Local ja ha donat l’aprovació al projecte executiu, que costarà 380.000€. El projecte compta amb una subvenció de la Diputació de 180.000 €.
La regidora d’Acció climàtica, Carme Gasulla Blanco, explica que “volem adaptar Can Robert per crear espais verds més sostenibles i en línia amb les preocupacions mediambientals actuals” i afegeix que “la ciutadania ha de saber que disposa de diferents punts a Sitges on refugiar-se d’aspectes que cada cop ens afecten més, com és el cas de les onades de calor”.
Després d’una fase prèvia d’anàlisi de la situació actual del parc, el projecte contempla que les primeres actuacions es concentraran en la zona de jocs infantils, on s’hi potenciarà l'ombra, les fonts, la il·luminació i la vegetació adequada al clima actual. La zona de jocs infantils es troba a la part del parc més allunyada de la via del tren fent façana amb el carrer Víctor Balaguer a una banda de la passarel.la elevada que creua el parc. És un àmbit on actualment no hi ha pràcticament zones ombrívoles, ja que la vegetació es redueix a algunes palmeres, i no hi ha tampoc estructures per fer aquesta funció. S’ha optat per començar en aquest espai perquè es visualitzi el canvi en un punt que actualment està molt allunyat de ser un refugi climàtic, però que després d’executar aquest projecte tindrà les característiques per ser considerat com un parc climàtic.
La zona de Can Robert també està pendent de la reformulació de l’aparcament per incloure-hi una estació d’autobusos. A més, l’Ajuntament i la Diputació treballen conjuntament per a crear una nova Biblioteca-Arxiu en aquell sector, de manera que esdevindrà un sector de Sitges amb nous atractius en els pròxims anys.