Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Participació ciutadana

L’Ajuntament de Sitges posa a disposició de la ciutadania el Servei de mediació ciutadana

El servei és gratuït i ofereix a la ciutadania un espai de diàleg, en el qual es poden gestionar les desavinences derivades de la convivència amb l’ajuda de la persona mediadora. L’ajuda pot ser per a les relacions veïnals (sorolls, olors, humitats, animals domèstics), relacions escolars i associatives, entre d’altres. Per poder sol·licitar aquest servei cal demanar cita prèvia a mediacio@sitges.cat o al telèfon 603 850 967.

La regidoria de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Sitges a disposició de la ciutadania el servei de mediació gratuït amb l’objectiu d’avançar cap a la millora de la convivència i d’una societat més cohesionada. L’objectiu és apostar per un sistema de resolució de conflictes o desavinences a través del diàleg, el respecte i la responsabilitat entre les parts, tal com inclou el Pla d’Actuació Municipal.

Aquest procediment és una mesura alternativa a la justícia i intenta resoldre conflictes i desavinences que es poden donar fruit de la convivència. Els conflictes poden ser en àmbits veïnals, comunitaris, escolars, associatius, familiars, d’incompliments d’ordenances, activitats econòmiques i d’ús d’espais públics i sobre temes relacionats amb el civisme, les humitats, els sorolls, els animals domèstics i l’aire condicionat, entre d’altres.

La Mediació Municipal però no intervé en conflictes: de separació i divorci, en aquells en què l’ajuntament n’és part, mercantils o de consum, amb procediment judicial obert i de violència de gènere.

La regidora de Participació, Elisabeth Pérez, remarca que “apostem per la mediació perquè és una solució dialogada i acordada entre les parts implicades i, a més, redueix els processos burocràtics i el temps en la seva resolució. L’objectiu és que les dues parts apreciïn l’acord i la solució com a satisfactòria”.

Sota el lema ‘Tens un conflicte i no saps com resoldre’l? Nosaltres t’ajudem’, la regidoria de Participació Ciutadana ha editat cartells i tríptics en quatre idiomes per informar sobre el nou servei de Mediació.

El servei de mediació és gratuït i està situat a les dependències municipals del carrer Major cantonada amb Plaça de l’Ajuntament i podrà atendre a l’OAC del poble de Garraf i a l’OAC nucli de Les Botigues. El mediador duu a terme aquest servei dos dies a la setmana amb hores convingudes: dimecres i dijous de 9 a 14 h i 15 a 20 hores.

Per accedir a aquest servei cal que una de les parts implicades ho sol·liciti i demani cita prèvia a mediacio@sitges.cat o al telèfon 603 850 967. La persona mediadora es posarà en contacte amb les diferents parts i valorarà la viabilitat del procés de mediació.

El servei de mediació és un projecte impulsat per l’Ajuntament de Sitges i compta amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona. 

 

Què és la Mediació?

La mediació és un procés en el qual les persones, a través del diàleg i de forma voluntària, busquen acords satisfactoris que permetin resoldre els seus conflictes amb l’acompanyament d’una persona mediadora que actua de manera imparcial. 

És un procés voluntari, flexible i participatiu de resolució pacífica de conflictes que l’Ajuntament posa a disposició de la Ciutadania de forma gratuïta. 

Aquest espai de diàleg facilita que la persona mediadora analitzi la situació i acompanyi les parts per trobar alternatives recuperar el diàleg i la normalitat de les relacions dins la coresponsabilitat de les parts involucrades en el conflicte 

 

Servei de Mediació de l’Ajuntament de Sitges

Gratuït

Reserva prèvia: mediacio@sitges.cat o telèfon 603 850 967

Cita prèvia: Dimecres i dijous de 9 a 14 h i de 15 a 20 h

Lloc d’atenció: carrer Major cantonada amb Plaça de l’Ajuntament, OAC del poble de Garraf i OAC de Les Botigues

www.sitges.cat/mediacio

 

Arxius Adjunts

Galeria d'Imatges