Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Drets socials, ciutadania i igualtat
Facebook Twitter

El servei de Teleassistència a Sitges incrementa el nombre d’usuaris

Actualment 826 persones es beneficien d’aquesta iniciativa que ofereix un dispositiu al les persones grans, amb una salut fràgil, amb discapacitat o amb dependència, la possibilitat de comunicar-se en qualsevol moment per demanar ajuda i acompanyament en cas de necessitat.

El Servei Local de Teleassistència a Sitges augmenta el nombre d’usuaris. Actualment 826 persones en són usuàries, 69 persones més que l’any passat. Les trucades principals dels usuaris són per caigudes i malestar. 

El Servei de Teleassistència ofereix a les persones que es trobin en risc per raons d’edat avançada (que viuen soles permanentment o durant una gran part del dia), salut, discapacitat o dependència la possibilitat de comunicar-se des de casa, les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any, amb professionals preparats per oferir ajuda i acompanyament en cas de necessitat.

El dispositiu, que es facilita a les persones usuàries de la teleassistència, és un penjoll, que disposa d’un botó d’alarma que es pot prémer que en cas d’emergència i les professionals del Centre d’Atenció d’aquest servei donaran una resposta i una atenció ràpida en situacions de crisi, caigudes o emergències. En funció de la situació, s’activa el recurs que és necessari per donar la resposta, tant si és per trucar persones de l’entorn o mobilitzar els serveis d’emergència (061, 112, policia, Bombers, entre d’altres).

Des de Serveis Socials es valora el grau d’autonomia personal, la situació de solitud i els ingressos de la unitat familiar per prioritzar les persones usuàries. En funció d’aquestes consideracions, el servei és gratuït o té un cost regulat per l’ordenança municipal.

 

Com donar-se d’alta del servei de teleassistència?

Per donar-se d’alta es pot anar de manera presencial a l’OAC de Sitges o de manera telemàtica a través d’aquest enllaç.

Galeria d'Imatges