Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Drets socials, ciutadania i igualtat
Facebook Twitter

L’Ajuntament i la Creu Roja reforcen la xarxa d’atenció social amb una seu accessible i nous projectes de futur

La reforma de la seu de la Creu Roja a Sitges permet garantir l’accés universal a l’equipament. El resultat de l’adaptació es presentarà aquest dijous a les 5 de la tarda.

L’Ajuntament de Sitges continua reforçant la seva col·laboració amb la Creu Roja per millorar l’atenció a les persones i ampliar els recursos socials del municipi. En aquest marc, aquest dijous 4 de juny, a les 17 h, es presentaran les obres de millora de l’accessibilitat de la seu de l’entitat, situada a la plaça Hospital, 5, en un acte que comptarà amb la presència de l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, i representants institucionals.

L’actuació ha permès adaptar completament l’edifici, de quatre plantes, mitjançant la instal·lació d’un ascensor i la construcció de noves escales accessibles, garantint així l’accés universal a tots els espais de l’equipament. El projecte ha comptat amb una subvenció municipal de 40.000 euros, destinada a millorar les condicions d’ús d’un espai clau per al desenvolupament de l’activitat social i comunitària que la Creu Roja porta a terme al municipi.

La millora de l’accessibilitat suposa un pas important per afavorir la igualtat d’oportunitats i facilitar l’accés als serveis i activitats que s’hi desenvolupen, especialment per a les persones amb mobilitat reduïda o amb necessitats específiques d’accessibilitat.

 

Noves línies de col·laboració per ampliar els recursos socials

En paral·lel, l’Ajuntament i la Creu Roja treballen conjuntament en noves línies de col·laboració per reforçar la xarxa d’atenció social de la vila.

Entre les actuacions que s’estan estudiant, hi ha la gestió a càrrec de Serveis Socials de l’antic pis d’emergència ubicat a la planta superior de la seu, actualment en procés de revisió per definir-ne nous usos i potenciar-ne la funció social. Les dues institucions han iniciat també treballs previs per impulsar un Centre de Dia destinat a persones amb situació de vulnerabilitat.

Aquestes iniciatives s’emmarquen en l’estratègia municipal de reforç dels serveis d’atenció a les persones i de treball en xarxa amb les entitats socials del territori, amb l’objectiu de donar una resposta més eficaç a les necessitats de la ciutadania i avançar cap a una societat més inclusiva i cohesionada.