240 alumnes de 2º d’ESO participaran en una gimcana que fomenta hàbits saludables
La regidoria de Salut Pública, juntament amb les de Joventut i Serveis Socials i el Centre d’Atenció Primària de Sitges, organitza la gimcana "Deixa de banda els hàbits terrorífics, adopta hàbits fantàstics", amb la qual es vol promoure hàbits saludables en joves de 2º d’ESO dels centres educatius del municipi, amb proves i jocs interessants i motivadors per a ells. Amb aquesta activitat lúdica es pretén conscienciar sobre conceptes importants per a la salut com la salut postural, l’alimentació, la prevenció de drogues i altres addiccions o la protecció de la pell. En aquesta prova, l’Ajuntament compta amb la col·laboració de la farmàcia Torrents, en representació de totes les farmàcies de la vila, que sortejaran cremes solars. També col·labora a la gimcana la Diputació de Barcelona.
L'alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell i Abella, subratlla la importància que els joves prenguin consciència sobre la necessitat d'incorporar hàbits saludables en el seu dia a dia. En el marc de les polítiques municipals orientades a promoure el benestar físic i emocional, l'alcaldessa ha destacat el paper clau que juga la joventut a l'hora de construir una societat més sana i resilient. "És fonamental que els nostres joves entenguin que les decisions que prenen avui sobre la seva salut tindran un impacte en el seu futur. Adoptar hàbits com l'alimentació equilibrada, la pràctica regular d'esport i la cura de la salut mental no només millora la qualitat de vida, sinó que contribueix a una comunitat més forta i cohesionada", ha afirmat l'alcaldessa.
Des de l'Ajuntament de Sitges s'han impulsat diferents iniciatives per facilitar l'accés dels joves a espais esportius, programes de formació en alimentació saludable i activitats que fomenten el benestar emocional. "Els joves han de ser protagonistes del seu propi benestar, i des del consistori estem compromesos a oferir-los les eines i el suport necessari per fer-ho possible", ha afegit Aurora Carbonell.
Els alumnes es dividiran en 6 grups i hauran de passar per 7 proves diferents: Promoció de l'activitat física i higiene postural, importància de la higiene de mans, salut bucodental, protegim la pell, prevenció d'addiccions, salut emocional i alimentació saludable. Aquesta última serà una prova central, on tots junts elaboraran un esmorzar saludable en el que també col·labora Caprabo amb la donació d’aigües. Per acabar, hi haurà una prova final per valorar els coneixements apresos, d'on sortirà el grup guanyador de la gimcana. Cada integrant del grup rebrà un val de descompte de 10 euros obsequi de l'Associació de paradistes del Mercat Municipal.
L’activitat tindrà lloc els dies 21, 22 i 23 d’octubre al parc de Can Robert. Cada dia farà la gimcana un institut, el dia 21 l’Institut Joan Ramon Benaprès, dimarts 22 serà el torn de l’Institut Vinyet i dimecres 23 la farà l’Escola Pia. En total, passaran per la gimcana 242 alumnes.