24/09/2025 (Junts per Sitges) Perquè ha augmentat la morositat i el període de pagament (PMP)?
RESPOSTA
El Període Mitjà de Pagament (PMP), és una regla fiscal que mesura el temps
que triga de mitjana una administració (i els seus ens dependents classificats
com a administració pública) en pagar les factures amb els seus proveïdors.
En el cas de Sitges, es calcula trimestralment, d’acord amb la normativa
vigent, homologada a nivell europeu.
Per complir amb aquest indicador, cal que el PMP sigui igual o inferior a 30
dies. En cas d’incomplir-ho, cal que l’entitat adopti mesures per revertir la
situació, com ara l’actualització del Pla de Tresoreria. Pel que fa a aquest
exercici 2025 el PMP de l’Ajuntament de Sitges no ha augmentat en el darrer
trimestre sinó que ha baixat. En el primer trimestre d’enguany va ser de 21’28
dies, en el segon de 22’40 dies i en el tercer de 19’44 (d’aquest últim indicador
encara no s’ha donat compte al ple).
Cal diferenciar aquest PMP del PMP calculat en els informes de morositat als
que obliga la Llei 15/2010 de modificació de la Llei 3/2004, per la qual
s’estableixen mesures de lluita contra les operacions comercials. Tot i dir-se
igual, són ràtios conceptualment diferents i que es calculen de forma diferent.
En aquest indicador sí que hi ha hagut un increment del PMP de pagaments
realitzats en el trimestre entre el primer i el segon trimestre (per sobre del que
hauria de ser), però ha tornat a baixar en el tercer trimestre, situant-se de nou
en els paràmetres permissibles (d’aquest últim indicador encara no s’ha donat
compte al ple).