Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Portal de Govern Obert

30/07/2025 (PSC - El Margalló) Quina és la situació de la gent que viu a la cova de sota del cementiri de Sant Sebastià

RESPOSTA
En relació amb la qüestió de la cova i la perillositat de residir-hi, volem manifestar que
ambdues persones són usuàries en seguiment per part dels serveis socials i també són
conegudes per la Fundació Atra.
Cap d’elles manifesta voluntat de marxar del lloc, al contrari, expressen sentir-s’hi
còmodes i adaptades, destacant que han establert rutines i una adequació de l’espai que
financen ells mateixos amb els ingressos que disposen de treballs precaris en l’economia
submergida.
Tanmateix, davant aquesta situació, hem informat a la policia perquè valori la idoneïtat i
l’habitabilitat de l’espai informant de qui son i mostrant fotografies realitzades per la
mateixa fundació ATRA.
Des de serveis socials continuem atenent i acompanyant aquestes persones en les
seves necessitats bàsiques, tot tenint en compte la situació irregular en què es troben i
les dificultats d’accés a determinats recursos de la xarxa pública de serveis socials del
territori.
Cal assenyalar, a més, que la valoració definitiva sobre la idoneïtat urbanística de la cova
no correspon als serveis socials. Des del nostre servei, el que si es de la nostra
competència és oferir-los suport i acompanyament en aliments, orientació en la
regularització de la seva situació (drets civils), vinculació als serveis de la xarxa
disponibles (ambulatori), seguiment a través d’ATRA i orientació en relació amb l’ús de
dutxes, entre d’altres.