29/10/2025 (PSC) Referent a les càmeres de baixes emissions: no hi ha algun sistema menys agressiu visualment de posar les plaques solars? Són molt grans i algunes d’esquenes al sol
El sistema d’alimentació mitjançant energia fotovoltaica previst per a les càmeres de
control de la Zona de Baixes Emissions és totalment autònom i no requereix connexió a
la xarxa elèctrica. Aquesta solució de proximitat (km 0) és coherent amb l’objectiu
principal de la ZBE: reduir les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle i avançar cap
a un model de mobilitat més sostenible a Sitges.
L’Ajuntament de Sitges és conscient que la integració paisatgística és un aspecte
rellevant. Per aquest motiu, durant el mes de novembre realitzarem diverses proves
tècniques per avaluar si és possible reduir la potència necessària i, en conseqüència, la
mida de les plaques fotovoltaiques.
L’objectiu principal d’aquesta acció serà minimitzar-ne l’impacte visual i garantir una
millor integració en l’entorn, sempre mantenint les condicions òptimes de
funcionament del sistema.