ESTADES ESPORTIVES 2025
Reunió informativa
El dilluns 5 de maig, a les 18:15 hores, al gimnàs de l’Escola Miquel Utrillo, està prevista la reunió informativa de les Estades Esportives 2025 organitzades pel Departament d’Esports de l’Ajuntament de Sitges.
Calendari provisional 2025
CALENDARI PROVISIONAL PER A LES ESTADES ESPORTIVES D'ESTIU 2025
Aquest és el calendari previst inicialment per a les Estades Esportives d'Estiu 2025 organitzades pel Departament d'Esports de l'Ajuntament de Sitges.
Pot ser sotmès a canvis per raons imprevistes. En qualsevol cas, informaríem pels canals de comunicació habituals.
- Dilluns 5 de maig, a les 18.15h, Reunió informativa amb les famílies.
- Data i horari pendent de confirmar, Sorteig de tall dels 4 torns (*).
- Del dilluns 5 al dijous 15 de maig, període d'Inscripcions.
- Entre el 20 i el 21 de maig, Publicació de la llista d'admesos/exclosos.
- Del 22 al 28 de maig, període de Reclamacions i canvis.
- A partir del dimecres 5 de juny, enviament de les Autoliquidacions
- Dilluns 30 de juny, Inici de les Estades Esportives 2025:
- 1r Torn: del 30 de juny al 4 de juliol
- 2n Torn: del 7 al 11 de juliol
- 3r Torn: del 14 al 18 de juliol
- 4t Torn: del 21 al 25 de juliol
Informació general
Les Estades Esportives, organitzades pel Departament d’Esports cerquen que els infants aprenguin a relacionar-se i a compartir mitjançant l'esport, experiències i vivències amb d'altres infants amb qui no estan en contacte durant la resta de l'any.
OBJECTIUS DE LES ESTADES ESPORTIVES 2025
Donar resposta a les inquietuds de les famílies sitgetanes amb nens i nenes d’edats compreses entre els 6 i 12 anys a l’hora de cercar una activitat educativa, atractiva, enriquidora i saludable pels temps d’oci estival.
Facilitar als pares i mares la conciliació de la vida laboral i familiar durant el període de vacances escolars.
Apropar el medi ambient característic de la nostra Vila al infant, perquè aquest aprengui a respectar-ho i a gaudir d’ell, amb la pràctica esportiva com a eina fonamental.
Apropar entitats, activitats, espais i instal·lacions esportives de Sitges poc conegudes per al infant durant el curs escolar.
OBJECTIUS PEDAGÒGICS DE LES ESTADES ESPORTIVES
Aprendre a relacionar-se i a compartir mitjançant l’esport, experiències i vivències amb d’altres nens i nenes amb qui no estan en contacte durant la resta de l’any.
Créixer en el desenvolupament del treball corporal.
Gaudir de l’activitat física i els esports des d’un vessant recreatiu.
LLOCS D'ARRIBADA I SORTIDA:
- Matins: Pavelló Pins Vens
- Menjador: Escola Miquel Utrillo o IES J. R. Benaprès (pendent confirmació)
- Tardes: Escola Miquel Utrillo i Piscina Municipal
EDATS:
Estan adreçades als infants que hagin cursat qualsevol nivell de l'etapa de primària durant el curs 2024/2025 (nascuts entre els anys 2013 i 2018, inclosos).
Els alumnes de 6è de primària que hagin nascut l’any 2012 també seran acceptats en igualtat de condicions que els nascuts el 2013.
En cas d’haver-hi places un cop acabat el període d’inscripcions, es tindran en compte als infants de 1r d’ESO que vulguin inscriure’s.
DATES I TORNS:
- Del 30 de juny al 25 de juliol.
- 4 torns d’una setmana
NOMBRE DE PLACES I DIVISIONS:
- 180 infants per setmana, en 6 grups de 30 infants
- Sempre que es pugui es tindrà en compte el següent criteri:
GRUP |
ANYS DE NAIXEMENT |
1. GROC |
(alumnes del 2018-2017) |
2. TARONJA |
(alumnes del 2018 -2017-2016) |
3. VERD |
(alumnes del 2017-2016-2015) |
4. BLAU |
(alumnes del 2015-2015-2014) |
5. VERMELL |
(alumnes del 2015-2014-2013) |
6. NEGRE |
(alumnes del 2014-2013-2012 cursant 6è) |
HORARI GENERAL:
- De dilluns a dijous:
- Matí: de 9.00 a 13.00 hores.
- Matí i menjador: de 9.00 a 15.00h
- Matí i tarda: de 9.00 a 13.00h i de 15.00 a 17.00h
- Tot el dia: de 9.00 a 17.00h
- Divendres de 9.00 a 17.00 hores.
SERVEI D'ACOLLIDA:
- De 8.30 a 9.00h (Pavelló)
- De 13.00 a 13.30h (Pavelló)
- De 17.00 a 17.30h (Miquel Utrillo)
AUTORITZACIÓ PER MARXAR SOL A CASA:
Cap infant podrà marxar sol/a a casa si no aporta una autorització signada pel pare, la mare o el/la tutor/a legal.
CONTACTE:
- Correu Regidoria d'Esports: esports@sitges.cat
- Telèfon Fix Regidoria d'Esports: 93.894.50.56
Inscripcions i documentació
PERÍODE:
Les inscripcions seran del 5 al 15 de maig (inclosos).
TRAMITACIÓ:
Electrònicament:
- Les inscripcions s'han de tramitar electrònicament al portal de tràmits SEU ELECTRÒNICA de l’Ajuntament de Sitges o directament al TRÀMIT D'INSCRIPCIÓ A LES ESTADES ESPORTIVES.
-
Premeu el botó "Tramitar amb certificat" que trobareu al final del la pàgina del tràmit, empleneu les dades del formulari que us apareixerà en pantalla, adjunteu-hi, si escau, la documentació corresponent i envieu-lo. Si la sol·licitud s'ha fet correctament, veureu un missatge de confirmació i rebreu un correu electrònic amb el vostre codi de sol·licitud, amb el qual podreu fer-ne el seguiment mitjançant l'opció "Seguiment de tràmits".
-
Per fer aquest tràmit electrònicament necessiteu identificar-vos amb un certificat digital o amb un sistema d'identificació acceptat. Si no el teniu encara, podeu fer-ho en un minut, només necessiteu: la vostra targeta del catsalut (nº que apareix sota el codi de barres a la part de darrere), el nº del vostre telèfon mòbil, i el DNI).
Presencialment:
Demaneu cita prèvia a https://www.sitges.cat/cita-previa per ser atesos a:
- Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) - Sitges
- Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) - Garraf
- Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) - Les Botigues
En cas que la persona no pugui disposar de certificat electrònic, o de mitjans o equips informàtics per a tramitació electrònica, podrà demanar cita prèvia per ser atès presencialment a les Oficines d'Atenció Ciutadana accedint al web https://www.sitges.cat/cita-previa o des del mateix portal de tràmits https://carpeta.sitges.cat.
DOCUMENTACIÓ QUE CAL PRESENTAR:
- FOTOGRAFIA TIPUS CARNET DEL NEN/A
- FOTOCOPIA TARGETA SANITÀRIA INDIVIDUAL DEL NEN/A (la part del davant) O DOCUMENT DE AFILIACIÓ A UNA MÚTUA SANITÀRIA
- FOTOCOPIA CARNET DE VACUNACIONS O JUSTIFICANT DEL METGE:
- Molt important: cal adjuntar alguna pàgina on es vegi el nom del nen/a.
- Si l’infant no està al dia de totes les vacunes no podrà fer la inscripció.
- CERTIFICAT MÈDIC EN CAS D'AL·LERGIA I/O MEDICACIÓ CRÒNICA)
S’ha de tenir present que cal aportar TOTA LA DOCUMENTACIÓ de forma correcta dins del període d’inscripció.
AVÍS IMPORTANT:
Cal remarcar que el que s’està fent és una inscripció, i que un cop acabat el període d’aquestes, es generaran tantes autoliquidacions com torns s’hagin sol·licitat. En cas que vulgueu renunciar a alguna de les places assignades, caldrà que ho manifesteu expressament, durant el període de reclamacions mitjançant el tràmit corresponent a la seu electrònica.
El fet de no seguir aquesta indicació comportarà la continuació del procediment de recaptació de l’autoliquidació generada, podent, arribat el cas, procedir a l’embargament de l’import, els recàrrecs, i els interessos generats, d’acord amb la Llei General Tributària. Exhaurida la data límit de pagament, únicament s’acceptarà la devolució de l’import per causa justificada.
Les sol·licituds de baixa fora de termini que no siguin degudament justificades dintre dels casos establerts, hauran d’assumir les despeses de gestió, amb un mínim de 10 € per infant. En el cas que les estades esportives ja es trobin en curs, el percentatge serà del 50%.
Totes les inscripcions fora de termini, tindran un recàrrec d’un 5% sobre el preu públic establert i estaran subjectes a la disponibilitat de places.
Totes les modificacions (ampliació d’horari de la inscripció al mateix torn) fora del període de reclamació de les inscripcions acceptades, tindran un recàrrec del 5% sobre el preu públic i estaran subjectes a la disponibilitat de places.
Es retornarà l’import pagat corresponent als torns de no assistència en cas de força major acreditada.
Preus
TARIFES GENERALS:
Tipus |
Tarifa setmanal |
Matí (9.00 a 13.00h) |
60.00€ |
Menjador (13.00 a 15.00h) |
38.00€ |
Tarda (15.00 a 17.00h) |
22.00€ |
Menjador esporàdic |
10.00€ |
Tarda esporàdic |
7.00€ |
TARIFES PER GERMANS:
En cas de que dos o més germans coincideixin en el mateix torn, i no es puguin acollir a les tarifes bonificades, podran beneficiar-se d’un descompte del 20% a partir del segon germà (el primer germà pagarà la tarifa general, i a partir d’aquest, la resta de germans una tarifa reduïda en un 20%).
Els usuaris de menjador esporàdic i/o tarda esporàdica no podran beneficiar-se del descompte.
TARIFES BONIFICADES:
Important: Només aplicables durant el període d’inscripció.
1. Quan els ingressos bruts mensuals de la unitat familiar dividits pel nombre de membres siguin inferiors a 2/3 de l'IPREM:
Tipus |
Tarifa setmanal |
Matí (9.00 a 13.00h) |
33.00€ |
Menjador (13.00 a 15.00h) |
21.00€ |
Tarda (15.00 a 17.00h) |
12.00€ |
Menjador esporàdic |
10.00€ |
Tarda esporàdic |
7.00€ |
2. Quan els ingressos bruts mensuals de la unitat familiar dividits pel nombre de membres siguin inferiors a 1/2 de l'IPREM:
Tipus |
Tarifa setmanal |
Matí (9.00 a 13.00h) |
22.00€ |
Menjador (13.00 a 15.00h) |
14.00€ |
Tarda (15.00 a 17.00h) |
8.00€ |
Menjador esporàdic |
10.00€ |
Tarda esporàdic |
7.00€ |
3. Quan els ingressos bruts mensuals de la unitat familiar dividits pel nombre de membres siguin inferiors a 1/3 de l'IPREM:
Tipus |
Tarifa setmanal |
Matí (9.00 a 13.00h) |
11.00€ |
Menjador (13.00 a 15.00h) |
7.00€ |
Tarda (15.00 a 17.00h) |
4.00€ |
Menjador esporàdic |
10.00€ |
Tarda esporàdic |
7.00€ |
Normes de gestió:
Per accedir a l’import bonificat l’usuari haurà de presentar la documentació que l’Ajuntament consideri necessària per acreditar els ingressos familiars i fer la valoració corresponent:
- Justificant de convivència
- Darrera Declaració de l’IRPF presentada, o bé certificats d’imputacions de l’IRPF corresponents a l’any presentat de tots els membres de la unitat familiar majors de 16 anys. En cas de no estar obligat a fer-la, es requerirà el Certificat Negatiu d’Hisenda (també anomenat Certificat d’Imputacions, en aquest cas, negatiu)
- Informe vida laboral de tots els membres de la unitat familiar majors de 16 anys.
PAGAMENT, PERÍODE DE RECLAMACIONS I MODIFICACIONS:
L’abonament del cost de l’activitat es farà en un únic pagament mitjançant autoliquidació.
Un cop finalitzat el termini de pagament de les autoliquidacions, totes aquelles que restin pendents d’abonament s’entendrà que renuncien a la plaça. I per tant, es procedirà a liquidar automàticament les despeses de gestió corresponents.
Exhaurit el període reclamacions, únicament s'estimaran les sol·licituds de baixa, ja siguin totals o parcials, en aquells casos en que la no assistència a les Estades Esportives hagi estat provocada per una raó imprevista, no imputable a l’usuari, sobrevinguda amb posterioritat a la data màxima de presentació de reclamacions i degudament justificada.
Les sol·licituds de baixa fora de termini que no siguin degudament justificades dintre dels casos abans esmentats, hauran d’assumir les despeses de gestió, estimades en un 16,67% del valor total de la inscripció realitzada, amb un mínim de 10 € per infant. En el cas que les estades esportives ja es trobin en curs, el percentatge serà del 50%.
Tipus |
Tarifa setmanal |
Matí (9.00 a 13.00h) |
10.00€ |
Menjador (13.00 a 15.00h) |
6.33€ |
Tarda (15.00 a 17.00h) |
3.66€ |
Matí i Menjador (9.00 a 15.00h) |
16.33€ |
Matí i Tarda (9.00 a 13.00 i 15.00 a 17.00h) |
13.66€ |
Tot el dia (9.00 a 17.00h) |
20.00€ |
Totes les inscripcions fora de termini, tindran un recàrrec d’un 5% sobre el preu públic establert i estaran subjectes a la disponibilitat de places.
Totes les modificacions (ampliació d’horari de la inscripció al mateix torn) fora del període de reclamació de les inscripcions acceptades, tindran un recàrrec del 5% sobre el preu públic i estaran subjectes a la disponibilitat de places.
DEVOLUCIONS:
Es retornarà l’import pagat corresponent als torns de no assistència en cas de força major acreditada.
L’Ajuntament establirà els documents necessaris per acreditar aquesta situació de forma individualitzada.
Consulta la Ordenança Reguladora de Preus Públics 2025 vigents des del 1 de gener de 2025
Número de tall per torn
En cas que el nombre de sol·licituds superi les places ofertades, es procedirà de la següent manera:
- S’assignarà aleatòriament un número a cada sol·licitud de cada torn que es presenta, el qual garantirà l’equiprobabilitat d’accés a les sol·licituds. Així, si una sol·licitud demana els 4 torns, tindrà assignats 4 números, un per a cada torn.
- Les sol·licituds dels germans tindran una numeració correlativa per garantir que en el cas d’entrar un, entri també l’altre.
- Un cop acabat el període d’inscripcions, i ordenades les sol·licituds dels 4 torns, es procedirà a fer un sorteig públic, d’on sortirà un número a l’atzar per a cada torn. Aquest número es tindrà en compte per establir les 180 sol·licituds que seran admeses.
- Un parell de dies abans del sorteig, els interessats podran veure quins són els seus números en els llistats que es penjaran a l’e-taulell i la pàgina web de l’Ajuntament, a l’apartat d’Esports.
- El nº resultant del sorteig, serà el primer en entrar en aquell torn, i després, el seguiran, en ordre ascendent, els 179 posteriors a aquest.
- En cas que el tall es produeixi, tant per la part anterior, com a posterior del llistat, coincidint amb germà, aquest germà també entrarà en aquell torn en qüestió.
- La data del sorteig es farà pública pels mitjans de comunicació de l’Ajuntament.