Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Educació

Tallers per l'Educació

1- Per una convivència positiva. Aprendre a comunicar-se: escolta i assertivitat.

Adreçada a: Primària 5 i 6è.

Objectius:

  • Conèixer els elements de la comunicació i les habilitats comunicatives.
  • Aprendre a formular missatges clars i sense intenció d’ofendre l’altre.
  • Prendre consciència dels elements que potencien o la deterioren
  • Respectar i tolerar les diferents opinions acceptant la diversitat.

Metodologia:

Es realitzen 2 tallers de 1:30h que permeten establir els continguts i la seva posterior pràctica per una millor integració.

Iniciem la sessió amb una introducció i exposició de la temàtica, posterior es planteja una dinàmica grupal o individual que genera una experiència que ens servirà per a després obrir un debat on es poden aportar reflexions, repartir rols o definir posicions a favor o en contra de la situació.

L’objectiu del debat és practicar els aprenentatges i aprofundir sobre la temàtica que es parla.


Programa:

Una comunicació eficient és preventiva a molts conflictes interpersonals, perquè facilita la construcció de significats compartits i comporta apropament entre persones o grups. Per comunicació eficient fem referència als aspectes com la comunicació verbal i no verbal, l’escolta activa i la comunicació assertiva. Eines que suposaran un gran avantatge a l’hora d’afrontar de forma constructiva en els conflictes que puguin sorgir en qualsevol espai de convivència.

Lloc de l'activitat: Al centre educatiu en la mateixa aula amb la presència del tutor/a

Dates: A convenir
Horari:  Dins l’horari lectiu segons disponibilitat

Preu: 195€ les 2 sessions

Organitza: Associació ELNA, Eduquem La Nostra Autoestima. Mar Fontova, Tel 625658025, Email: info@associacioelna.cat

 

2- Art, emocions i salut emocional

Adreçada a: Primària.

Objectius:

  • Reconèixer les 4 emocions bàsiques (por, tristesa, alegria, enuig) amb eines d’expressió artística.
  • Comprendre la funció de cada emoció.
  • Millorar la gestió emocional

Metodologia:

Sessió única 2 hores, Possibilitat de fer una segona sessió per integrar millor

S’inicia la sessió amb una breu exposició de l’educació emocional, beneficis i la necessitat de tenir eines per prevenir la salut mental.

Després, a través de l’art, segons la tallerista pot ser expressió corporal, dansa, teatre o dibuix es fan dinàmiques d’eines de gestió emocional.

Programa:


Sessió de 2h on es treballa amb les 4 emocions bàsiques.

Es crea una atmosfera que serveix de vehicle per a guiar al cos en el moviment espontani que es tradueix en color i forma a través de la pintura i el paper.

Finalment, compartim en grup si ha estat una eina que pots incorporar en la gestió emocional a la teva vida.

Lloc de l'activitat: Al centre educatiu en una sala amplia

Dates: a convenir amb el centre segons disponibilitat de les educadores d’ELNA

Horari:  dins l’horari lectiu. 2h

Preu: 150€ per grup classe    

Organitza: Associació Elna-  Eduquem La Nostra Autoestima. Mar Fontova, Tel 625658025. info@associacioelna.cat

 

3- Qui veu el meu perfil? Privacitat a Internet

Adreçada a : 5è i 6è de Primària 

Objectius:

L’actual desenvolupament de la xarxa d’internet i l’ús que en fem a tots els àmbits de la nostra vida, planteja la necessitat no només d’ensenyar als més joves com fer-la servir sinó també d’educar-los i donar-los eines sobre com utilitzar-la.

L’activitat té l’objectiu de conscienciar als més joves sobre les conseqüències de l’ús intensiu i irreflexiu de les xarxes socials, i la quantitat de dades personals que s’emmagatzemen sobre cada un de nosaltres.

Explicar l’ús de les nostres dades personals per part de les xarxes socials. Les bases de dades de perfils socioeconòmics dels usuaris.

Els perills de fer visibles dades personals a terceres persones: enganys i estafes freqüents, suplantacions d’identitat, sexting, usurpació de dades.

Contractació i compres online. Consells i precaucions per comprar amb seguretat a internet. El dret de desistiment.

Continguts:

  • Les condicions d’ús i privacitat a les principals xarxes socials.
  • L’ús que es fa de les nostres dades personals per part de les empreses.
  • El rastrejament d’activitat a internet, i al telèfon mòbil.
  • La configuració de la privacitat a les xarxes socials (Instagram, Whatsapp, Facebook, Twitter, etc): Qui pot veure les nostres publicacions? Qui ens pot trobar a les xarxes socials? Què poden fer amb la informació que conté el nostre perfil? La memòria de les xarxes socials.
  • Enganys i estafes a internet.
  • La suplantació d’identitat i els delictes econòmics.
  • L’ús de contrasenyes.
  • La geolocalització i el telèfon mòbil.
  • Compres online o comerç electrònic.

Descripció de l’activitat:

La xerrada es suporta en un power point amb imatges de la configuració de les xarxes socials, i altres imatges relacionades amb la temàtica a tractar, com per exemple retalls de diaris o altres.

A través de perfils públics reals o perfils creats específicament per a la xerrada, s’intenta mostrar situacions habituals amb les que ens trobem en l’ús de les xarxes socials més famoses entre els més joves.

L’explicació es centra en casos reals que exemplifiquen i aclareixen les situacions plantejades. La participació i experiències dels alumnes són claus en el desenvolupament de la xerrada, motiu pel qual s’intenta des del principi que la xerrada sigui molt interactiva.

Segons l’edat i participació dels alumnes es pot recórrer a algun vídeo que posi més èmfasi al tema tractat.

Lloc on es fa l’activitat: Al centre educatiu. És necessari un projector i una pantalla o paret llisa per projectar diapositives.

Dates: Durant tot el curs escolar.

Horari: Preferentment pels matins

Material necessari: projector, portàtil, pantalla o parte llisa per projectar diapositives i allargadors elèctrics.

Durada: 1hora (es prega puntualitat en l’inici de l’activitat atès que el contingut és ampli i la participació dels alumnes fa que la xerrada s’allargui).

Places: 25-30 per sessió.

Preu: Gratuïta.

Organitza: Servei de Comerç, consum i mercats, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona. Eva Lacasta, Tel 938109100, lacastate@sitges.cat.

 

4- Dansa creativa i benestar emocional

Adreçada a: Infantil i primària

Objectius:

-Apropar la dansa creativa i conscient com a eina d'expressió i gestió emocional.

-Que l’alumnat pugui expressar i reconèixer com se sent a través del cos.

Metodologia:

La dansa serà l'eina principal de la classe. També utilitzarem elements com teles de colors, cartes de les emocions, cintes, disfresses, paper i retoladors, entre altres.
Sempre acabem amb jocs de relaxació perquè experimentin la calma de forma divertida.


Descripció o programa:

La dansa té la capacitat de connectar-nos directament amb les nostres emocions.

D'allí la importància d'aquest taller com a eina perquè els nens i nenes es moguin lliurement per l'espai alhora que poden reconèixer els seus sentiments i emocions de manera divertida.

Podran conèixer altres formes d'expressió i gestió emocional més creatives i espontànies.

Taller de 1h

Lloc: Al centre educatiu amb presencia del tutor/a en l’aula si és gran o en una sala.

Dates: a convenir amb el centre segons disponibilitat de les educadores d’ELNA

Horaris:  dins l’horari lectiu. Tallers d’1h. Possibilitat de fer 1 o 2 tallers.

Preu: Possibilitat de fer 1 o 2 tallers. 1 Taller: 75€       2 Tallers: 140€

Organitza: Associació ELNA, Eduquem La Nostra Autoestima. Mar Fontova, Tel 625658025, Email: info@associacioelna.cat

 

5-  Educació emocional amb Mindfulness, ioga i jocs de relaxació

Adreçada a: Infantil, Primària.

Objectius:

-Que l'alumnat experimenti, a través del joc, eines per fomentar la calma, l'atenció i la concentració.

-Practicar l’atenció amb l'escolta interna i externa.

-Permet a l’alumnat millorar la seva atenció i connexió amb l'aprenentatge i les experiències que viuen a l'aula.

Metodologia:

Exercicis basats en la respiració, la consciència corporal i la regulació emocional..

Compartim eines que posteriorment es poden aplicar al dia de l'aula i a la vida.

La sessió és pràctica i adaptada a cada edat.

S'ofereix la possibilitat de fer d'1 a 5 sessions.

Programa:

L’estrès, l'ansietat i l'angoixa és un problema cada vegada més comú entre l'alumnat.

Per aquest motiu, hem d’introduir pràctiques que ens permetin reduir l’estrès, practicar la calma i alhora tenir eines de gestió de les emocions.

Proposem exercicis basats en la respiració, la consciència corporal i la regulació emocional.

Per finalitzar juguem amb jocs de relaxació i experimentem què és la calma.

Lloc de l'activitat: Amb el grup classe al centre educatiu En una sala amplia o la mateixa aula.

Dates: Durant tot el curs dins l'horari lectiu amb tutor/a, en hores acordades entre el centre educatiu i ELNA.

Horari:  En horari lectiu amb la presència dels mestres. Sessions de 1h.

Preu: 75 € per sessió per grup classe

Organitza: Associació ELNA, Eduquem La Nostra Autoestima. Mar Fontova, Tel 625658025, Email: info@associacioelna.cat

 

6-  Escape room. Cohesió de grup

Adreçada a: Primària

Objectius

  • Adquirir consciència de formar part del grup.
  • Saber exercitar la seva empatia, comunicació, respecte, escolta i cooperació amb els companys i companyes.
  • Conèixer una mica més als companys i companyes.
  • Valorar la diversitat, apreciar la diferència i ser conscient del seu lloc dins d'aquest grup.
  • Que reconegui les actituds que dificulten o faciliten que el grup funcioni com a un equip.

Metodologia:

El nostre mètode es basa a fomentar espais i experiències d'aprenentatge a través de dinàmiques vivencials i gamificades.

En aquest cas la proposta és una aventura emocionant tipus "escape room" on tots els membres del grup hauran de participar per sortir d'una illa on han quedat atrapats.

Programa:

Hem creat una experiència gamificada on els i les alumnes inicien una aventura plena de reptes que han de resoldre plegats. L'escolta, la comunicació, l'empatia, el respecte i la cooperació seran eines claus per fomentar el sentiment de pertànyer i la confiança en els membres del grup de classe.

La nostra intervenció sempre ha estat molt valorada pel fet de ser externes al centre i així permet tant que el docent pugui estar d'observador com aportar una nova visió als i les alumnes.

Lloc de l'activitat: Amb el grup classe al centre educatiu En una sala de psico, gimnàs o la mateixa classe.

Dates: Durant tot el curs dins l'horari lectiu amb el tutor/a del grup.
Horaris:  En horari lectiu amb la presència dels mestres. Sessions de 1h30min. Possibilitat de fer 2 tallers si el grup ho requereix

Preu: 1 taller 2h 150€

Organitza: Associació ELNA, Eduquem La Nostra Autoestima. Mar Fontova, Tel 625658025, Email: info@associacioelna.cat

 

7- Activitat: Recurs educatiu Refugi en curt

 

Adreçada a: Alumnat de cicle mitjà de primària fins a batxillerat i cicles formatius, passant per l'ESO i l'educació especialitzada, i entitats de lleure educatiu.

Objectius:

- Promoure l’aprenentatge significatiu de les situacions de refugi, els fluxos migratoris, els desplaçaments forçats i les causes que els originen, en l’alumnat de diferents nivells educatius i municipis de Barcelona.

- Generar un canvi d’actitud i una major empatia envers els infants, els i les joves i les famílies que es veuen obligades a deixar enrere casa seva per anar a buscar un nou lloc on viure. Per fer-ho possible, se’ls acostaran peces audiovisuals relatades en primera persona i/o protagonitzades/realitzades per infants i/o joves refugiats amb la idea que els ajudin a posar-se en la seva pell, els remoguin per dins i els facin pensar en tot allò que està al seu abast per canviar aquesta situació.

 Descripció o programa:

 - www.refugiencurt.org és un recurs educatiu adreçat a la comunitat docent.

El projecte ofereix un conjunt de recursos audiovisuals educatius en línia sobre persones en situació de refugi i experiències d'acollida. Consta d'una col·lecció de curtmetratges i de materials didàctics que confronten l'estereotip de la persona refugiada com a víctima i presenten experiències de persones empoderades, crítiques i plenament conscients.

Apropa l'alumnat a diferents realitats que viuen les persones refugiades, especialment infants i joves.

  • Cada curtmetratge va acompanyat d'una fitxa didàctica amb informació complementària i un suggeriment d'activitat prèvia. El material didàctic va ser creat específicament per tractar aquest contingut des d'un vessant pedagògic, i especificant la seva idoneïtat segons cicles educatius.
  • A més, hi ha disponible una Guia pedagògica, document que conté els marcs normatius, conceptuals i curriculars que engloben el projecte i que orienta el professorat en l'ús i el tractament dels curtmetratges en l'àmbit educatiu.

Es pot descarregar en el següent enllaç:
https://www.refugiencurt.org/pdf/GuiaPedagogica_REC.pdf

En paral·lel als recursos en línia que ofereix el web, hi ha a disposició dels centres educatius i espais de educació no formal de Sitges, sessions de cinefòrum dinamitzades presencialment.

  • Aquesta activitat pot adreçar-se a l'alumnat del nivell educatiu que cada centre consideri més adient. En funció de l'edat i la prioritat de qüestions a treballar, es configura una programació o una altra.

Lloc on es fa l'activitat: 

- Ús lliure a l'aula, en el cas de format virtual.

- Lloc a convenir amb el centre, en el cas del cinefòrum dinamitzat. L'activitat es pot realitzar en el mateix centre que hagi demanat l'activitat o en algun altre espai del municipi.

Dates: 

- Accés lliure durant tot el curs escolar.

- En el cas de les activitats presencials, la data serà a convenir.

Horaris: 

- El web ofereix l'accés en línia als curtmetratges i al material didàctic perquè cada docent ho faci servir a la carta a l'aula.

- En el cas de les activitats presencials, l'horari serà a convenir.

Preu:

- Accés al web: Gratuït

- Sessió de cinefòrum dinamitzada presencialment: 180€

Per a accedir als vídeos i al material pedagògic cal registrar-se de manera gratuïta omplint el formulari d'accés al web del projecte Registre - Refugi en curt

Organitza: Aquest projecte és fruit de la col·laboració entre l’Associació Mitjans. Xarxa d’Educadors i Comunicadors, SODEPAU (Solidaritat, Desenvolupament i Pau) i Edualter (Educació Alternativa).

 

Dades de contacte de l'organitzador: mitjans@pangea.org i/o telèfon 934509826.