Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Educació

Visites i sortides culturals

1- Santiago Rusiñol i el seu temps

Adreçat a   ESO I Batxillerat

Objectius:

  • Conèixer la casa-taller de Santiago Rusiñol
  • Descobrim els fets més rellevants de la seva vida, tant des del punt de vista humà com artístic.
  • Les col·leccions de ferro, ceràmica i vidre
  • La bohèmia dels pintors catalans a París a finals del XIX
  • El paper d’agitador cultural de Rusiñol
  • Les Festes Modernistes
  • El concepte d’Art Total, l’impacte de l’impressionisme

Descripció o programa:

  • Visita guiada al Museu del Cau Ferrat. Es visiten totes les estances de la que va ser casa – taller de Santiago Rusiñol.

     

Per la visita guiada els grups es desdoblaran en grups de 15 alumnes.

 

Lloc on es fa l’activitat: Museu del Cau Ferrat

Dates: Durant tot el curs escolar

Horaris: De dimarts a divendres de 10.00 a 17.00h.Durada de la visita 45 minuts.

Preu: gratuïta per alumnes de Sitges

Organitza: Museus de Sitges.Telèfon 93 894 0364 ext.1 / reservesms@diba.cat

 

2- Els tresors de Maricel

Adreçat a   ESO I Batxillerat

Objectius:

Descobrir l’Art Antic: Romànic, Gòtic, Barroc.

  • Descobrir l’Art Modern: Romanticisme, Realisme, Modernisme, Noucentisme, Avantguardes, Figuració Segle XX.
  • Descobrir la història del Museu de Maricel, des de la construcció de l'Hospital de Sant Joan al segle XV, fins la creació de l'actual museu, passant per la fundació del conjunt de Maricel per Charles Deering
  • Col·leccions d’art procedents de la donació del doctor Jesús Pérez Rosales
  • Col·lecció de pintura d’Art de la Vila

Descripció o programa:

  • Visita guiada al Museu de Maricel
  • Totes les visites s’adapten al nivell escolar dels alumnes
  • La visita s’adapta al nivell escolar dels alumnes

Per la visita guiada els grups es desdoblaran en grups de 15 alumnes.

Lloc on es fa l’activitat: Palau de Maricel

Dates: Durant tot el curs escolar

Horaris:De dimarts a divendres de 10.00 a 17.00h.*Durada de la visita 45 minuts.

Preu: gratuïta per alumnes de Sitges

Organitza: Museus de Sitges.Telèfon 93 894 0364 ext.1 / reservesms@diba.cat

 

3- El somni americà

Adreçat a   ESO I Batxillerat

Objectius:

  • Conèixer l’arquitectònica noucentista de l’edifici.
  • Conèixer el filantrop i col·leccionista d’art nord-americà Charles Deering.
  • Descobrir els seus espais ens permetrà recordar la importància de la figura de Deering, del col·leccionisme a principis del segle XX, de Miquel Utrillo i del Noucentisme.

Descripció o programa:

  • Visita guiada al Palau de Maricel.
  • Visita al Pati, Vestíbul, Saló d’Or, Saló Blau, Terrasses i Claustra
  • Totes les visites s’adapten al nivell escolar dels alumnes
  • Totes les visites s’adapten al nivell escolar dels alumnes

Per la visita guiada els grups es desdoblaran en grups de 15 alumnes.

Lloc on es fa l’activitat: Palau de Maricel

Dates: Durant tot el curs escolar

Horaris: De dimarts a divendres de 10.00 a 17.00h. Durada de la visita 45 minuts.

Preu: gratuïta per alumnes de Sitges

Organitza: Museus de Sitges.Telèfon 93 894 0364 ext.1 / reservesms@diba.cat

 

4- Art contemporani

Adreçat a   ESO I Batxillerat

Objectius:

  • Donar a conèixer l'Art Contemporani a través de la pintura i l'escultura que el pintor Pere Stämpfli ha reunit per crear la fundació que porta el seu nom.
  • El Centre d'Art permet contemplar expressions plàstiques de diverses tendències com la Figuració Narrativa, el Nou Realisme, el Surrealisme, el Cinetisme o l’Abstracció Geomètrica
  • Aprendre com treballa l’artista de l’exposició temporal, el qual exposa en el període de la visita.

Descripció o programa:

Visita guiada al Centre d’Art Contemporani de la Fundació Pere Stämpfli.

  • Visita per l’obra de Pere Stämpfli i per les obres dels seus amics artistes
  • Totes les visites s’adapten al nivell escolar dels alumnes

Per la visita guiada els grups es desdoblaran en grups de 15 alumnes.

Lloc on es fa l’activitat: Fundació Stämpfli

Dates: Durant tot el curs escolar

Horaris: De dimarts a divendres de 10.00 a 17.00h. *Durada de la visita 45 minuts.

Preu: gratuïta per alumnes de Sitges

Organitza: Museus de Sitges.Telèfon 93 894 0364 ext.1 / reservesms@diba.cat

 

5-  l’Església de Sant Bartomeu i Santa Tecla de Sitges

Adreçat a ESO I Batxillerat

Objectius:

  • Descoberta del temple de Sant Bartomeu i Santa Tecla.
  • Descoberta de l’arquitectura barroca catalana.
  • Descoberta de l’art barroc català, en especial dels seus retaules.
  • Descoberta dels orígens de la vila de Sitges.
  • Descoberta del ric patrimoni artístic que acullen els temples cristians.

Descripció o programa:

- Visita guiada al temple i als seus tresors artístics.

- Rebuda i explicació de l’exterior de l’edifici i del seu entorn físic i històric.

- Explicació de l’interior del temple i de la història de la seva creació i evolució

- Explicació dels sepulcres i retaules del temple.

- Explicació dels fons d’escultura religiosa procedent de la col·lecció del doctor Jesús Pérez Rosales del Museu Maricel.

- Explicació de l’orfebreria i vestimentes litúrgiques de la parròquia.

- La visita s’adapta al nivell escolar dels alumnes

Per la visita guiada els grups es desdoblaran en grups de 15 alumnes.

Lloc on es fa l’activitat: Parròquia de Sant Bartomeu i Santa Tecla

Dates: Durant tot el curs escolar

Horaris: De dimarts a divendres de 10.00 a 17.00h.Durada de la visita 45 minuts.

Preu: gratuïta per alumnes de Sitges

Organitza: Museus de Sitges.Telèfon 93 894 0364 ext.1 / reservesms@diba.cat

 

6- Pintem com els modernistes

Adreçat a   ESO I Batxillerat

Objectius:

  • Comprendre a través de la pràctica mateixa, les principals característiques de la pintura modernista d’influència impressionista.
  • Pintar a la manera dels modernistes, utilitzant tècniques que remeten a aquests pintors (puntillisme, tractament dels colors, ...)
  • Realitzar els temes propis d'aquest moviment (retrats, paisatges, nous avenços, ...)

Descripció o programa:

  • Primera part: Visita guiada per un conjunt d’obres determinades del Museu del Cau Ferrat
  • Segona part: l’activitat de la pintura es realitza sempre que sigui possible al Pati de l’edifici Miramar
  • La visita s’adapta al nivell escolar dels alumnes

Per la visita guiada els grups es desdoblaran en grups de 15 alumnes.

Lloc on es fa l’activitat: Pati Edifici Miramar

Dates: Durant tot el curs escolar

Horaris: De dimarts a divendres de 10.00 a 17.00h.Durada de la visita 60 minuts.

Preu: 4€ per alumne

Organitza: Museus de Sitges.Telèfon 93 894 0364 ext.1 / reservesms@diba.cat

 

7- Els avenços del segle XIX

Adreçat a: ESO 1er, 2on

Objectius:

  • Descobrir els avenços tecnològics de l’època.
  • Origen de les rajoles d’oficis catalanes del segle XIX.
  • Escollir un invent per tal de reproduir-lo sobre una rajola de fang cuit utilitzant el paper de carbó.
  • Treballar el traç que imita les rajoles d’oficis amb la tècnica de la pintura a l’aigua.
  • Els alumnes obtindran el conjunt de les rajoles per tal de lluir-les en alguna paret del centre. 

Descripció o programa :

  • Visita guiada a la pintura de l’escola Luminista i Modernista del Museu de Maricel.
  • Explicació detallada de l’obra del pintor Ramon Casas Els Adelantos del Segle XIX.
  • Realització del taller      

Per la visita guiada els grups es desdoblaran en grups de 15 alumnes.    

Preu: 4€ per alumne

Horaris: De dimarts a divendres de 10.00 a 17.00h.Durada de la visita 1.15h.

Dates: Durant tot el curs escolar

Lloc on es fa l’activitat: Saló Blau - Palau de Maricel

Organitza: Museus de Sitges.Telèfon 93 894 0364 ext.1 / reservesms@diba.cat

 

8- Taller: pintem un vitrall

Adreçat a: ESO 1er, 2on

Objectius:

Aquesta activitat consta d’una petita visita al Museu del Cau Ferrat per tal de poder conèixer:

  • Qui era Santiago Rusiñol, on ens trobem, el seu esperit artístic, Rusiñol descobreix Sitges, les Col·leccions, les arts i els oficis, Els Vitralls.

Descripció o programa:

  • Visita guiada al Museu del Cau Ferrat.
  • Donar aquelles dades imprescindibles per situar els alumnes en el lloc, en el temps i parlar del l’art del vitrall.
  • Realització del taller
  • El vitrall que es realitzarà serà una imitació d’un vitrall que haurem vist al Museu
  • El material utilitzat serà l’acetat transparent.

Per la visita guiada els grups es desdoblaran en grups de 15 alumnes.    

Lloc on es fa l’activitat: Saló Blau - Palau de Maricel

Dates: Durant tot el curs escolar

Horaris: De dimarts a divendres de 10.00 a 17.00h.Durada de la visita 1.15h.

Preu: 4€ per alumne

Organitza: Museus de Sitges.Telèfon 93 894 0364 ext.1 / reservesms@diba.cat

 

9- L’Hora de les històries

Adreçat a:  Alumnes de 6è i ESO

Objectius:

  • Recuperar l’experiència d’escoltar històries en els alumnes de cicle superior i secundària.
  • Oferir-los una activitat per a que gaudeixin de la màgia de les paraules i la imaginació, adequada a la seva edat.
  • Posar en valor la importància de la narració oral.
    Donar visibilitat a la biblioteca entre els preadolescents i adolescents, i conservar el vincle a secundària.

Descripció o programa:

- Oferim una sessió de l’Hora de les Històries per cada escola de Sitges amb la línia de 6è, i una sessió per centre de secundària (a realitzar amb la línia que triïn).
- Les Biblioteques de Sitges contracten els narradors més adients per a aquest sector de públic.
-  El centre d’ensenyament cedeix l’espai i facilita la megafonia.

Preu: 
Gratuït (cost del narrador a càrrec de les Biblioteques de Sitges)

Lloc:
Als centres d’ensenyament.

Dates i horaris:  
De març a juny, a concretar a entre el centre d’ensenyament i la biblioteca.          

Organitza:   
Biblioteques de Sitges. Regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Sitges. Biblioteca Santiago Rusiñol: 93 894 11 49  b.sitges.sr@diba.cat / sanchezem@diba.cat

 

10-Visita a la Biblioteca per a Educació Secundària

Adreçat a:  Alumnes d'Educació Secundària

Objectius:

  • Donar continuïtat a la formació en l'ús de la biblioteca pública realitzada durant l’educació primària.
  • Donar a conèixer els espais de la biblioteca Santiago Rusiñol, ubicada en un edifici noucentista.
    Dotar-los dels coneixements per a utilitzar els recursos i serveis que els oferim de la forma més autònoma possible.
  • Donar a conèixer títols, temàtiques, autors/res que siguin recomanables per a la franja d’edat corresponent.
    Fomentar el gust per la lectura com a forma d'oci.

Descripció o programa:

- Visites a la biblioteca Santiago Rusiñol durant el curs escolar.
- Visitaran els diferents espais de biblioteca, veient quins tipus de documents hi poden trobar, i destacant els que poden tenir més interès per a cada edat.
-  Es fa una activitat participativa amb els llibres com a protagonistes, per a fomentar el gust per la lectura.

Preu: 
Gratuït.

Lloc:
Biblioteca Santiago Rusiñol (Pl. Ajuntament, 13)

Dates i horaris:  
D’octubre a maig, a concretar a entre el centre d’ensenyament i la biblioteca          

Organitza:   
Biblioteques de Sitges. Regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Sitges. Biblioteca Santiago Rusiñol: 93 894 11 49  b.sitges.sr@diba.cat / sanchezem@diba.cat

 

11- El conreu de la vinya

Adreçada a: alumnes de 6è , ESO i batxillerat

Objectius:     

  • Conèixer el conreu de la vinya i concretament de la malvasia, tipus diferents de Conreus, bio dinàmic, ecològic.
  • Com efecte el clima a la vinya i al vi?
  • Investiguem les malalties de la vinya.
  • Quantes varietats de raïm podem veure? com ho sabem?
  • Conèixer les plantes que envolten la vinya i el Garraf.
  • Conèixer el passat històric de sitges com a vila vitivinícola.
  • Conèixer els gremis que envoltaven el comerç del vi.
  • La vinya com a font de riquesa : conèixer la història del vi. Descobrir com es   transportava el vi antigament , àmfores, botes, mercats, marca.
  • Emprenedoria: creació d’una marca, d’un negoci. dissenys d’etiqueta

Descripció del programa:

Quan el grup arribi el celler se’ls farà una explicació del què es farà i com es farà, s’inclourà l’explicació del celler i la història de la família.

Un cop feta aquesta introducció anirem a la vinya per explicar el cilcle vegetatiu de la vinya, com es cuida, com es poda, com efecte el clima a la vinya, canvi climàtic, explicació de la verema, abans i ara. les malalties que afecten a la vinya i com reduir-les de forma ecològica.

Explicació de com s’elabora el vi, quan i com s’elabora el vi, quins passos hem de seguir per aquesta elaboració.

Explicacio del comerç de la vinya abans i ara.

Marqueting : com es ven el vi.

Tast de most i desxifrar els aromes olorant frasquest d’aromes propis del vi. (opcional)

Aromes de plantes del massis del garraf que també formaran part de l’aroma de la malvasia.

Lloc de l’activitat : un celler

Dates: tot el curs escolar

Horaris: matins de 9,30 a 12,30h

Preu: 7€ per alumne + 21% iva .

Organitza: agisitges/cim info@agisitges.com tel 619793199

 

12- Parc Escultòric. Un Museu a l’aire lliure.

Dirigit a alumnes :  ESO i batxillerat

Objectius:

A Sitges hi ha escampades per diferents indrets escultures de personatges importants o que commemoren fets importants, amb aquesta ruta volem donar valor a totes les escultures i conèixer a través d’elles la història que amaguen, al mateix temps descobrirem els artistes que les han fet, material que han utilitzat i en quin corrent artístic pertanyen, figuratiu, abstracte.

A través d’aquesta ruta també volem donar valor aquests patrimoni a vegades poc conegut i saber perquè hi son i qui les ha fet possible per exemple a

Sitges hi ha una escultura dedicada al Greco, qui la va fer possible?  quan s’inaugurà?

Ès una visita interactiva ja que disposem d’un llibret on hi ha les diferents escultures i en cadascuna  hi ha un codi QR que et descobrirà més detalls de l’escultura.

Descripció del programa:

Començem l’activitat a la platja de Sant Sebastià on hi ha varies escultures distribuides per tot el passeig .

A cada alumnes se li dona un llibret a travès del qual anirem buscant i llegint la informació que ofereix cada escultura.

Seguim pel nucli antic. Església, plaça de la Fragata i escultura del Greco on acabarme la ruta.

Lloc de l’activitat: Anirem pels carrers de Sitges

Dates: tot el curs escolar

Horaris: matins de 9h a 15h

Preu: Gratuïta (subvencionada pel Departament de Cultura de Sitges)

Organitza: agisitges info@agisitges.com tel 619793199

 

13- Ruta literària Rusiñol i Maragall

Dirigit alumnes; de 4 de l’ eso i batxillerat

Objectius:

  • Conèixer Rusiñol i el que va representar pel modernisme català
  • L’arribada de Rusiñol a sitges i les cinc festes modernistes de sitges
  • Conèixer els indrets on van tenir lloc aquestes festes.
  • L'Escola Iluminista
  • Introducció a Joan Maragall i la seva participació en les festes modernistes
  • Conèixer alguns dels poemes i escrits que va fer Maragall i Rusiñol. Estrofes decadentistes, la ginesta, el pati blau, fulls de vida...
  • Saber què era i que és el cau ferrat.

Descripció del programa:

La visita comença a l’estació de tren amb una introducció dels americanos i l’arribada de Rusiñol, anem al Prado on van tenir lloc dues de les 5 festes modernistes, la Intrusa i la Fada, en fem l’explicació i els alumnes llegeixen diferents articles relacionats amb el moment històric que expliquem.

Sortim del Prado i anem a veure les rajoles de corpus per llegir diferents poemes de Maragall. ens dirigim al Pati Blau de Sitges, on es llegeix un fragment de l’obra, anem fins el Retiro on va tenir lloc la última festa modernista, l’Alegria que passa, fem un repàs dels personatges. arribem a la platja de Sant Sebastià i llegim altres poemes de Maragall i arribem al cau ferrat (és opcional l’entrada al cau) on acabem al visita llegint articles de l’època.

lloc de l’activitat: Sitges, estació de tren

Dates: tot el curs escolar

Horaris: matins de 9h a 12,30 h

Preu: 7€ per alumne 21%iva inclòs

Organitza: Agisitges info@agisitges.com tel 619793199

 

14- Visita-taller l’art de la pesca

Adreçat a: Secundària (1r, 2n)

Objectius:

Aquesta activitat consta d’una visita al Museu de Maricel per tal de poder conèixer les obres que fan referència el món mariner de Sitges i les arts de pesca que s’utilitzen per pescar, les quals podrem veure al davant d’algunes de les obres.

Descripció o programa:

    • A la Plaça de la Torreta, donar a conèixer la costa del Garraf i els orígens de la confraria de Pescadors. Des de la Torreta podem veure el Port d’Aiguadolç, on es troba la petita flota de barques de pesca artesanal.
    • A l’interior del museu de Maricel i al llarg de la visita podrem observar les obres dels millors artistes de l’escola Luminista de Sitges que van saber plasmar en les seves obres costumistes del món mariner de la vila.
    • Podrem observar exemples d’arts de pesca que exposarem davant de les obres comentades: Nanses, palangreres, cadubs, nansetes, i alguna cofa
    • Durada de la visita 1.15h.

Realització del taller per secundària:

  • Realització de nusos mariners

Lloc on es fa l’activitat: La Torreta – Museu de Maricel – Terrasses Palau de Maricel.

Per la visita guiada i el taller els grups es desdoblaran en grups de 15     alumnes.

Dates: Durant tot el curs escolar

Horaris: De dimarts a divendres de 10.00 a 17.00h.

Preu: 4€ per alumne

Organitza: Museus de Sitges.Telèfon 93 894 0364 ext.1 / reservesms@diba.cat

 

15- Visita guiada al Cau Ferrat en clau de gènere

Adreçat a   Secundària (1r, 2n, 3r i 4t) I Batxillerat.

Objectius:

  • Visita guiada al Museu del Cau Ferrat amb l’objectiu de reinterpretar des d’una perspectiva feminista el patrimoni museístic, tot incorporant una discursivitat crítica que connecta amb els debats socials contemporanis, i es correspon amb les recomanacions de la UNESCO de possibilitar marcs interpretatius del patrimoni que contribueixen a la inclusivitat i a la igualtat de gènere.

Descripció o programa:

  • Potenciar la interacció i participació dels alumnes, i la connexió amb els llenguatges i controvèrsies que enfronten les generacions joves, valorant el potencial de l’art i del patrimoni per a oferir coneixement significatiu, particularment, entorn els feminismes.
  • Dona, societat i feminisme al darrer terç del segle XIX
  • Representacions idealitzades: l’àngel de la llar, vers la dona del cabaret
  • El desig en la mirada masculina
  • La família i els rols de gènere
  • Les dones ocupen espais
  • El projecte cultural de la feminitat en la història de l’art
  • Els oblits de la història de l’art, i com es construeix
  • Durada de la visita 45 minuts.

Lloc on es fa l’activitat: Museu del Cau Ferrat

Per la visita guiada els grups es desdoblaran en grups de 15 alumnes.

Dates: Durant tot el curs escolar

Horaris: De dimarts a divendres de 10.00 a 17.00h.

Preu: gratuïta per alumnes de Sitges

Organitza: Museus de Sitges.Telèfon 93 894 0364 ext.1 / reservesms@diba.cat

 

16- El Cau Ferrat literari

 Adreçat a :Secundària (3r i 4t) i Batxillerat.

 Objectius:

  • Visita guiada literària a la pròpia casa de Santiago Rusiñol on hi passaren grans personalitats de la cultura, la pintura, la música, la poesia i la literatura de les més influents de l’època de Rusiñol.

Descripció o programa:

  • Visita guiada al Museu del Cau Ferrat. Es visiten totes les estances de la que va ser la casa de Santiago Rusiñol.
  • Rusiñol i les arts: la dedicació a la pintura i la literatura en el marc del Modernisme.
  • Simbolisme, costumisme i humorisme en la literatura de Rusiñol. La concepció de l’artista. L’artista i la societat. La sacralització de l’art. El teatre de Rusiñol: del simbolisme al regeneracionisme.
  • El teatre simbolista: L’alegria que passa, Cigales i formigues, El jardí abandonat. Lectura de L’alegria que passa. El gènere del quadre líric o poemàtic.
  • Els temes: l’oposició de Poesia i Prosa, l’artista i la societat burgesa, idealisme i materialisme. L’espai: la descripció del poble. Els personatges com a representació dels valors artístics i antiartístics. Els vilatans; l’Arcalde; en Joanet: idealisme i conformitat; la troupe del circ (especialment Zaira, “símbol de la poesia que passa”, i el Clown “bohemi”).
  • Durada de la visita 45 minuts.

Lloc on es fa l’activitat: Museu del Cau Ferrat

Per la visita guiada els grups es desdoblaran en grups de 15 alumnes.

Dates: Durant tot el curs escolar

Horaris: De dimarts a divendres de 10.00 a 17.00h.

Preu: gratuïta per alumnes de Sitges

Organitza: Museus de Sitges.Telèfon 93 894 0364 ext.1 / reservesms@diba.cat

 

17- Noves mirades del patrimoni NOVETAT

Adreçat a: Secundària (2n, 3r, 4t) Batxillerat

Objectius:

Aquesta activitat consta d’una visita a la Fundació Stämpfli on a través de les noves tecnologies com és l’ús del telèfon mòbil com a auxiliar en la observació i recepció dels missatges culturals, es pretenen esbrinar els canvis d’actitud en la percepció del patrimoni artístic per part de les noves generacions, futures receptores i gestores d’aquesta riquesa cultural.

Descripció o programa:

  1. L’activitat va adreçada a alumnes o grups de persones entre 14 i 25 anys.
  2. Els mestres o tutors poden decidir si és una activitat que farà tota la classe o sols els alumnes que desitgin participar. Si els alumnes són voluntaris hauran de ser un mínim de 10 alumnes.
  3. El màxim de mòbils que es poden utilitzar per classe serà un màxim de 15 aparells. Sempre en funció de com s’organitzin els grups. Poden ser grups de 2 ó més alumnes. Cada grup treballarà amb un sol mòbil. (Sols un número de telèfon mòbil)
  4. En primer lloc i abans de començar, els Monitors de Recerca explicaran les normes a seguir al llarg de l’activitat i també tindran cura dels problemes tècnics que puguin sorgir al llarg de l’activitat.
  5. Les fotos no poden ser mai disparades amb Flaix.
  6. L’activitat no comporta cap mena de despesa per part de l’escola.
  7. Els grups fotografiaran 2 peces seleccionades pels Museus de Sitges i una tercera de lliure elecció, la qual serà la que els hi provoqui més impacte emocional.

Procés

  • Recepció de l’escola per part del Personal del museu.
  • Visita guiada a la Fundació amb una durada de 35 minuts
  • Explicació de les normes a seguir durant l’activitat per part dels Monitors de Recerca.
  • Formació i divisió dels grups per les sales del Museu. Cada monitor va amb un grup.
  • Hi ha un temps limitat per entretenir-se amb cada peça (15’ per peça).
  • Els enviaments es realitzaran a través de Whatsap.
  • Cada grup es crearà un codi d’identificació, aquest pot ser les inicials dels noms dels components del grup o bé del propietari del mòbil).
  • El primer pas serà Fotografiar la peça sencera.
  • Enviament de la imatge de la peça sencera i el seu títol.
  • La resta d’imatges de la peça seran aquelles que els hi provoqui més impacte emocional.
  • Cada fotografia ha d’anar acompanyada d’un lema.
  • Cada lema pot comptar d’un a cinc caràcters.
  • Es poden arribar a enviar un total de 5 fotografies per peça.
  • L’acció és disparar, posar lema i enviar.
  • Un cop l’organització ha rebut les imatges, aquesta passa a realitzar un Power Point conjuntament amb imatges i comentaris.
  • Després d’una valoració conjunta amb monitors, especialistes del centre i assessors es prepara una exposició amb una selecció de fotografies i comentaris.
  • Amb data concretada amb el centre, l’organització es desplaça al centre per mostra el treball davant d’alumnes i professors.
  • Debat sobre la valoració i focus d’interès.
  • Reflexió i conclusió sobre el patrimoni, la seva percepció i comunicació, necessitats de gestió i de conservació.

Lloc on es fa l’activitat: Fundació Stämpfli. Art contemporani

Dates: Durant tot el curs escolar

Horaris: De dimarts a divendres de 10.00 a 14h

Preu: Gratuïta pels alumnes de Sitges.

*Durada de la visita 1.15h. A l’aula de 45 a 60 minuts.

Organitza: Museus de Sitges.Telèfon 93 894 0364 ext.1 / reservesms@diba.cat

 

18-Visita a la Biblioteca per a Educació Secundària

Adreçat a:  Alumnes d'Educació Secundària i Batxillerat

Objectius:

- Oferir als centres d’ensenyament serveis i activitats de foment de la lectura a la mida dels seus projectes.

- Potenciar el foment de la lectura com a font d’oci des de les escoles i instituts.
- Fomentar la col·laboració entre Biblioteques de Sitges i els centres de la vila, més enllà de les visites escolars.

Descripció o programa:

- Les Biblioteques de Sitges ofereixen diferents activitats, i estan obertes a les propostes i necessitats dels centres:

  • Visites periòdiques o puntuals als centres per a fer recomanacions de lectures a grups classe dels diferents nivells.
  • Visites als centres per a explicar personalment als alumnes els projectes que es duen a terme a la biblioteca (Clubs de Lectura infantils i juvenils, per exemple).
  • Visites a la biblioteca per a grups d’acollida, projecte Lecxit, llars d’infants, etc.
  • Assessorament sobre biblioteques escolars.
  • Assessorament al professorat sobre literatura infantil i juvenil.
  • Préstecs temporal de lots per a les aules.

Preu: 
Gratuït.

Lloc:

Biblioteca Josep Roig i Raventós (Pl. Catalunya, 1)

Biblioteca Santiago Rusiñol (Pl. Ajuntament, 13)

Dates i horaris:  
 A concretar a entre el centre d’ensenyament i la biblioteca          

Organitza:   
Biblioteques de Sitges. Regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Sitges. Biblioteca Santiago Rusiñol: 93 894 11 49  b.sitges.sr@diba.cat / sanchezem@diba.cat

Biblioteca Josep Roig i Raventós: 93 894 84 86 b.sitges.jrr@diba.cat /martinpm@diba.cat